دیدار مکرون با سرکرده مخالفان دولت بلاروس

رئیس جمهور فرانسه فردا با سوتلانا تیخانوفسکایا در ویلنیوس، پایتخت لیتوانی دیدار می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، کاخ الیزه اعلام کرد امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه سه شنبه صبح با سوتلانا تیخانوفسکایا، مخالف دولت بلاروس در ویلنیوس پایتخت لیتوانی دیدار می‌کند.

گابریل اتال، سخنگوی دولت فرانسه دوشنبه اعلام کرد امانوئل مکرون، رئیس جمهور این کشور آماده است تا با سوتلانا تیخانوفسکایا، رهبر مخالفان دولت بلاروس گفت‌وگو کند.

سوتلانا تیخانوفسکایا پیش‌تر از رئیس جمهور فرانسه خواسته بود به عنوان میانجیگر در حل و فصل بحران کشورش وارد عمل شود.

گابریل اتال گفت: "آنچه در بلاروس رخ داده است، بحران قدرت است، قدرتی استبدادی که نمی‌تواند منطق دموکراسی را بپذیرد".

او افزود مکرون در صورت دیدار از لیتوانی و درخواست رهبرمخالفان دولت بلاروس با او دیدار خواهد کرد.

از زمان اعتراضات ماه گذشته پس از شکست تیخانوفسکایا در برابر الکساندر لوکاشنکو در انتخابات ریاست جمهوری، بلاروس دستخوش ناآرامی‌ها و اعتراضات است. رهبر مخالفان دولت بلاروس با جعلی خواندن نتیجه این انتخابات، خواستار آن شد که اتحادیه اروپا مشاغلی که از دولت لوکاشنکو حمایت می‌کنند را تحریم کند.

تیخانوفسکایا در مصاحبه‌ای با خبرگزاری فرانسه گفت: "اعتراضات متوقف نخواهد شد. مردم رژیمی را که سال‌ها تحت آن زندگی کرده اند نمی‌پذیرند. "

سخنگوی دولت فرانسه پیش از سفر مکرون به ویلنیوس در اظهاراتی مداخله‌جویانه به روزنامه ژورنال دو دیمانش گفت: "واضح است لوکاشنکو باید برود".

او مدعی شد که تحت تاثیر شجاعت معترضان در بلاروس قرار گرفته است.

او افزود: "آن‌ها با اعتراضات آخر هفته‌ها خطر را به جان می‌خرند و با این حال به جنبش خود برای برقراری دموکراسی در این کشور که مدت‌ها از آن بی بهره بوده است ادامه می‌دهند. "

رئیس جمهور فرانسه در حالی اخیرا سیاست مداخله جویی در امور داخلی دیگر کشور‌ها از جمله بلاروس را در پیش گرفته که از ۱۷ نوامبر سال ۲۰۱۸، جنبش اعتراضی موسوم به جلیقه زرد‌ها در کشورش شکل گرفته و هدف اصلی آن مخالفت با سیاست‌های کلی دولت او عنوان می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین
۲۲:۴۵ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
اینکه شما با رییس جمهور خودخوانده بلاروس دیدار کنی , اسمش دخالت نیست؟؟؟!!!!
_مردم و مسوولین بلاروس کوتاه نیان و جلو دخالت غرب رو بگیرن وگرنه بدبخت میشن مثله اوگراین
آخرین اخبار