باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

شرط ایران برای بازگشت احتمالی آمریکا به برجام چیست؟

در صورت تمایل آمریکا برای بازگشت به برجام، ایران شرایطی برای از سرگیری کامل تعهدات هسته‌ای خود خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، فاطمه زهرا نصراللهی، تقریبا یک سال بعد از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات واشنگتن، آمریکا در اقدامی یکجانبه تصمیم به خروج از برجام گرفت و با شعار رسیدن به توافقی بهتر تلاش زیادی کرد که فشار‌های هرچه بیشتری به جمهوری اسلامی ایران وارد کند تا کشور ما را وادار به نشستن مجدد پای میز مذاکره کنند، اما ایران بار‌ها به این خواسته غیر عقلانی آمریکایی‌ها پاسخ مثبت نداد.

«تونی بلینکن» مشاور سیاست خارجی جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر آمریکا، اخیرا در مصاحبه‌ای گفت که اگر آقای بایدن به قدرت برسد و ایران به اجرای کامل تعهداتش بازگردد، آمریکا هم به برجام بازخواهد گشت.

این موضوعات با واکنش ایران مواجه شده است. محمد جواد ظریف پیشتر در این خصوص گفته بود که ایران تمایلی برای مذاکرات مستقیم با دولت آمریکا ندارد و از دیگر دولت‌ها نظیر سوئیس استفاده می‌کند تا «نقشی مثبت را در این مسئله ایفا» کنند.

شروط ایران برای بازگشت احتمالی آمریکا به برجام

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت ۱۷ اردیبهشت امسال گفت که آمریکایی‌ها یکی، دو ماهی است از خواب غفلت بیدار شدند و فهمیدند اشتباه بزرگی کردند از برجام خارج شدند و چه خطای بزرگی کردند برجام را به هم زدند و الان نه راه پس دارند و نه راه پیش و اگر همینطور ادامه دهند تحریم تسلیحاتی برداشته می‌شود.

روحانی همچنین گفت که همان اسرائیل، عربستان و تندرو‌های آمریکا به ترامپ خواهند گفت ما همه اشتباه کردیم. اگر بخواهند کار دیگری انجام دهند و بگویند می‌خواهیم به برجام برگردیم و از «اسنپ بک» استفاده کنیم، دیگر برجامی وجود دارد. برای آمریکا برجام تمام شد مگر اینکه دوباره درخواست کند و دوباره ما بپذیریم و تمام خطاهایش را جبران کند و تحریم‌ها را کنار بگذارد.

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با شبکه روسی «راشاتودی» در ۶ مهر در مورد تمایل بایدن برای بازگشت به برجام و این که آیا ایران خواهان دوام این توافق است، توضیح داد که ایران می‌خواهد این توافق پابرجا بماند و تنها خواستار منافع تعهد شده در قبال ایران در این توافق است که پیش از این بر سر آن مذاکره شده است و دیگر قابل مذاکره نیست.

شرط ایران برای بازگشت احتمالی آمریکا به برجام چیست؟ / آمریکا در صورتی می‌تواند به برجام برگردد؟

ظریف با اشاره به خروج آمریکا از توافق هسته‌ای گفت که آمریکا نه تنها اتاق مذاکره را ترک کرد، بلکه آن را منفجر کرد. اکنون باید یک جایگاه برای خودش پیدا کند. این کار خود به خود انجام نمی‌شود. من پیش شرطی نمی‌گذارم. منظورم این است که شما نمی‌خواهید در وضعیتی در عرصه بین المللی به سر ببرید که به خواست خود از توافقی خارج شود و به خواست خود به آن بازگردد. این کارآمد نخواهد بود.

مجید تخت روانچی، نماینده دائم ایران در سازمان ملل در گفت‌وگویی گفت که در صورت پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری و تمایل این کشور برای بازگشت به برجام، جمهوری اسلامی شرایط خاصی را برای اجرای کامل تعهداتش خواهد داشت؛ اولین شرط ایران این است که دولت جدید آمریکا تعهد کند نقض برجام - توافق اتمی ایران و قدرت‌ها - تکرار نخواهد شد و شرط دوم رسیدگی به خساراتی است که ایران از نظر مالی و رنج انسانی به دلیل تحریم‌ها متحمل شده است.

تخت روانچی همچنین گفت اگر آمریکا با محقق کردن این شروط قول بازگشت به اجرای کامل برجام را بدهد ایران هم مجددا آماده اجرای کامل توافق هسته‌ای خواهد بود.

پشت پرده خبر مذاکرات محرمانه ایران و آمریکا در عمان

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه در نشست هفتگی خود  درباره خبر منتشر شده مذاکرات محرمانه ایران و آمریکا در عمان و اظهارات ترامپ درباره اینکه ایران خواهان توافق با آمریکاست، ولی بعد از انتخابات شرایط برای توافق سخت‌تر می‌شود، گفت که چند وقت پیش این سوال را فرد دیگری از من پرسید که ترامپ گفته من نصفه روزه بعد از انتخابات به توافق با ایران می‌رسم باید ذهنش را جمع و جور کند که نصفه روزه به نتیجه با ایران خواهد رسید یا اساسا سخت خواهد شد.

او همچنین گفت که آقای ترامپ هیچ فهم درستی از ماهیت روابط بین‌الملل و روابط آمریکا و ایران ندارد. مشاورین او هم از قرار معلوم قرار نیست بفهمند که چه اتفاقی افتاده است. نه مذاکره‌ای بوده و نه هست و نه انجام خواهد شد، این‌ها همه مصرف داخلی دارد شاید به درد ترامپ بخورد، ولی به درد روابط ایران و آمریکا نمی‌خورد، لذا راه روشن است. ایالات متحده اول از همه باید خطای بزرگ خود را بپذیرد و به مقررات و قوانین بین‌المللی و تعهداتش احترام بگذارد و این جنگ غیربشری و همه جانبه و تحریم‌های ظالمانه را بر ضد ملت ایران متوقف کند، همچنین تمام خسارت‌هایی که به ملت ایران از مسیر این جنگ وارد کرده، جبران کند.

شرط ایران برای بازگشت احتمالی آمریکا به برجام چیست؟ / آمریکا در صورتی می‌تواند به برجام برگردد؟

خطیب زاده همچنین تاکید کرد که شاید وقتی آمریکا همه این مراحل را انجام داد در گوشه‌ای از اتاق برجام جایی برای خودش پیدا کند، بنابراین موضع ما ثابت و روشن است و اگر هزار بار این سؤال مطرح شود، جواب ما همان است که بود.

بعد از پیروزی بایدن در انتخابات واشنگتن، مشکلات ایران و آمریکا حل می‌شود؟

حسن هانی زاده کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت که اگر قرار باشد بار دیگر موضوع مذاکره با آمریکا پیرامون برجام انجام شود، باید در این حوزه یک کمیته داوری بین المللی زیر نظر سازمان ملل پیرامون نقض احتمالی و مجدد برجام از سوی هریک از کشور‌های تضمین کننده و امضا کننده برجام شکل بگیرد.

او همچنین گفت: با توجه به اینکه ترامپ در سال ۲۰۱۸ بدون هیچ گونه دلیلی از برجام خارج شد و تحریم‌های ظالمانه‌ای بر ملت ایران اعمال کرد، لذا در صورت مذاکره و بازگشت آمریکا به برجام و پیروزی ترامپ به عنوان رئیس جمهور و  یا در صورت پیروزی جو بایدن از حزب دموکرات، باید فکر و اقدام اساسی در مورد برجام صورت بگیرد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تاکید کرد که آمریکا باید برای خروج از برجام و اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ایران، به صورت رسمی از کشور ما عذرخواهی کند، همچنین تمام خسارت‌های ناشی از تحریم‌های اخیر خود در قبال ایران به ما پرداخت کند و در آن صورت آمریکا می‌تواند به برجام برگردد، لذا اگر قرار باشد  مذاکراتی در برجام صورت بگیرد باید در چارچوب همان مذاکره باشد و هیچگونه مذاکره‌ای پیرامون مسائل دیگر از جمله مسئله توان دفاعی ایران، تولیدات تسلیحاتی و موشک‌های بالستیکی ایران قابل قبول نیست.

موضع سفت و سخت مقامات کشورمان در مقابل مذاکره با آمریکا، نشان می‌دهد که حتی پیروزی «جو بایدن» در انتخابات آبان ماه ایالات متحده، تضمینی برایحل شدن همه مسائل بین تهران و واشنگتن نخواهد بود، بنابراین آمریکایی‌ها تنها می‌توانند با محقق کردن شروط قول بازگشت به اجرای کامل برجام را بدهند. در این صورت ایران هم مجددا آماده اجرای کامل توافق هسته‌ای خواهد بود و حتی اگر بایدن پیروز انتخابات آینده آمریکا  شود، نباید انتظار داشت که اوضاع بین ایران و آمریکا به همین راحتی رو به راه شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Mesa
۱۴:۱۲ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
اینهمه گرانی وبی نظارتی ازبی عرضه گی مسعولین هست برجام وتحریم شده بهانه برای سودجویان س گ صفت
... واقعا متاسفم که همه چی رابه برجام وتحریم ربط میدهند! یه کم عرضه صداقت نظارت ومردانگی ویکدلی وباهم بودن مسعولان میتواند اینهمه گرانی رانابود کند اگررررررربخواهند....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۱۲ مهر ۱۳۹۹
گرونی گردن مجردها وجوانها راخورد کرده /دولت به فکر باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
سازش با ظالم یعنی دست ظالم را باز کنید تا ظلم کند ؛ این خلاف رای تمام انبیاء است.
امام خمینی (ره)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
اگه برجامم برداشته بشه بازم ما تحریم میشیم ما ۴۰ سال تحریم بودیم پس بهتره برجام دوباره درست شه و قوانین مهمی درباره خروج از برجام بذارن که امریکا نتونه این کارا را بکنه بعدشم یه سری چیز مربوط به برجامه بقیش مربوط به بی ارزگی مسئولین هست مثل نظارت نداشتن به بازار و افتادن بازار دست دلال هو
Iran (Islamic Republic of)
عمو صمد
۱۴:۲۴ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
با سلام به اقای روحانی.

چرا به فکر تقویت بنیه اقتصادی نیستی؟
چرا به فکر ثابت نگه داشتن دلار نیستی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۴ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
پس خون حاج قاسم چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۶ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
برجامو پاره کنید جز ننگ برای ملت ایران چیزی نذاشته
Iran (Islamic Republic of)
سیامک
۱۰:۳۰ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
برجام یک توافق نامه بود هدفش بهبود وضعیت جاری مملکت بود . ما بهم نزدیم اونها زدن ... با فرض پاره کردن برجام راه بعدی چیه شما سه راه دارید یا یک توافق دیگر تا وضعیت تغییر کند. یا همین منوال پیش برید تا کاملا خودکفا بشید یا بجنگید که اونم وضعیت شما رو بهتر نمیکنه... یک جوری صحبت میشه مثل اینکه بین هزاران راه بدترین رو انتخاب کردیم... بنظر بهترین بود....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۹ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
اقاداره به انتخابات ریاست جمهوری خودمان نزدیک میشم اینها همه برای شور انتخابات داخلی این حرفها همه کشک
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا نیکرو
۲۳:۵۳ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
برجام یعنی کشک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
هر چی میکشیم از برجام هست ۸ سال تمام فکر و ذکرشون رو برجام گذاشتن از رفاه و اقتصاد کشور دور شدن و اینو هم بدونید اینهمه گرانی و تورم نتیحه تحریم نیست نتیجه بیعرضگی مسئولان هست
Iran (Islamic Republic of)
ساناز
۲۳:۳۱ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
وسط معرکه بزرگ ایران و آمریکا فقط صدای مردم ایران به گوش هیچکس نمیرسه حالا هی خط و نشون بکشید واسه هم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
تنها بازنده این وضع فقط مردم ایران هستند چون امریکا که صدمه ای ندیده مسولان هم جیباشون پره!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
فرق امریکا با ایران عینه که مسولان امریکا تلاش میکنن هیچ اتفاق خارجی وارد کشورشان بشه اما ایران تو یک جایی بگن پخ تو ایران و زندگی مردم اثر داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
تو این دولـت همش نگاهمان به غرب بوده. الان منتظر انتخابات آمریکا هستیم ببینیم وضعیت ایران خوب می شه یا نه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
آمریکا سرما بخوره ما تو ایران ذات الریه میگیریم!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۲۰ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
میگن مومن دوبار از یه سوراخ گزیده نمیشه

ما که نه دو بار بلکه چند بر توسط امریکا گزیده شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
کو مومن؟
مومن دلال دلار و سکه نمیشه!
مومن حرص دنیا را نمیزنه کلاه برداری از مردم خودش نمیکنه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
آقا ما برجام را نخوام کی رو باید ببینیم ؟؟!!
مردم رو با این برجامتون کشتید. اینم دستاورد برجامتون مردم زیر بار گرونی و تورم له شدن دلار چقدر گرون شد. چقدر ماشین و و خونه گرون شد. جوانان دیگر باید خواب ماشین و خونه رو ببینن. چقدر به فکر مردم هستن که الان باشن؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۳:۱۷ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
بحال ما فرقی نمیکنه؟ چون مابدجورسوختیم دردوراول برجام ازپولهای بلوکه چن میلیارددلار گرفتید نه تنها خودم بلکه کسی راهم ندیدم برای فقط یکروزوضعییت مالیش بهتر شده باشه درصورتیکه اینهاحق ملت بودبااین توصیف فرقی به حال ما نداره تا الان هرکاری به نفعشان بود انجام دادن با توافق یابی توافق مابدسوختیم خاکسترشدیم بهترازمن بیسوادمیدانیدهمتون عالمید حق الناس حق الناس حق الناس حق الناس حق الناس حق.......دردادگاه روز قیامت در پیشگاه خداوندعادل انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۱۳ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
چقدر بد است مسیولین یک کشور درک درستی از روابط بین الملل و مسایل سیاسی روز دنیا نداشته باشند.درست فرمودید .این برای همه کشور ها درست است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
بعد میبینید چه بلایی سرمون میاد خدا ازتون نگذره که زنوگی برامون تلخ کردین بچه ها مون شدن نسل سوخته یا امام زمان اقا جان هرچه زوتر زظهور کن مارو نجات بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
من دیگه پای صندوق نمیرم چون هر کی مسئول میشه تو زرد از آب در میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
اتفاقا باید رفت و با آرا سفید پیش دنیا رو سیاهشون کرد!
وقتی آرا باطله از آرا رئیس جمهور منتخب بیشتر بشه یعنی سیلی محکمی در دهان بدخواهان ملت!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
منم
Iran (Islamic Republic of)
ا
۲۲:۳۲ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
مگه خونه خاله اس!
قراردادهاحاکمیتی وبین المللی...
قرارنیست که یک رئیس جمهورقراردادی رو ببنده.
نفربعدبیادملغی کنه!
این کارهاغیرقانونی ست!
و بدترازآن نشست مجددایران پای میزمذاکره!!!
تنهاراه نجات ایران خروج ازNPT...
نامه تمام.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
آیا تو در حدی هستی (قدرت داری؟) که بتونی به بقیه امر بکنی غیرقانونی چیه؟
امریکا با زور قانونو دور زده!
با کدام زور برمیگردونیش؟
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۲:۱۶ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
آمریکابرجام راپاره کرد!
ایران برجام راآتش زد.
والسلام.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
خدایابه عضمتت قسم ای بدبختی وگرشنگی زن وبچه من گردن کیست
Japan
ناشناس
۲۱:۵۱ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
همه چیز گرون شده مردم هم فقیر کار از کار گذشته برگشت به برام فقط اتلاف وقت مردم است مردم رو گول نزنیم
اگر از اول مذاکره نکردید به هیچ وجه اینقدر تحریم نشدیم نقطه ضعف بهشون دادید به همین خاطر اهرام تحریم را همچنان سخت و سفت پی گیرند
خواستید آمریکا را گول بزنید
برجام مرد دیگه تمام شده ما سر حق خودمون هم تنبه شدیم دیگه برام رو رها کنید به داد مردم برسید
این همه جوان دختر و پسر رو بدبخت کردید
مبادلات جهانی هم شجاعت جسارت شهامت میخواد که شما ها ندارید.
فقط می تونید نفت بفروشید اینو هم از دست دادید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
واقعا خجالت دارد. 8سال مردم وکشور را مشغول بر جام کردی .هزینه ونیرو ورنج ووعذاب برای مردم اوردی به هیچ وپوج واین همه خسارات .دوباره حرف از مذاکره داری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
آیا واقعا آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند؟
Iran (Islamic Republic of)
h.f
۲۳:۵۳ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
شک نکن هر چه مشکله از نگاه مسولانه که صدر صد تگاه به خارج ایرانه وگرنه آمریکا خودش تو لجن نشکلات داخلیش داره خفه میشه
Japan
ناشناس
۲۱:۳۸ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
مگر آمریکا به شرط و شروط ما نیاز داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
آمریکا چاره ای جز قبول شروط نظام اسلامی را نداره برگ برنده دست ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
برگ برندت چیه
دلار؟!
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۱:۲۴ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
پس خسارت مردم کی میده!داداش مسولین همه پولدارند اینا هیچ فشاری بهشون نمیاد منو امثال من بدبخت باید برای خرجوامرارومعاش بایدجون بکنیم!زندگی همه داره ازهم میپاشه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
مذاکره از موضع قدرت قابل قبوله و نیازمند یک رییس جمهور مقتدر ..‌‌‌.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
چقدر سخت گرفتیم ما کاش همون زمان که ترامپ برجام رو به بهانه توافق بهتر پاره کرد می رفتیم می نشستیم با هاش اگه واقعا توافق بهتر به نفع هر دو طرف توی ذهنش بود میپذیرفتم واگر غیر از این بود توافق نمی کردیم البته چون اولا ایشون خواهان نشست بود و دوما میخواست توافق بنام ایشون تمام بشه زیر پوستی باج خوبی میداد چون ترامپ اینقدر از برجام خوشش اومد که خواست یکی بنام خودش داشته باشه چون با ایران نتونست شبیه این رو رفت با کشور های غربی بوجود آورد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
هیچ
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۰:۳۲ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
مهم مهم مهم مهم اولا اساساامریکا قابل اعتماد نیست وثانیاچنانچه بپذیریم که امریکا هم به برجام واردشودحتما مبدون تعارف بایدمفادی به امضابرسدکه متن ان به زبان فارسی نوشته شده باشدقابل توجه دستگاه باسواددیپلماسی کشورعزیزمان تاامریکایها مثل توافق نامه برجام نگویند lift یعنی تعلیق تحریمها
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۲۵ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
چند بار باید از یک سوراخ گزیده شویم تا عده ای خود به خواب زده متوجه شوند اشکال کار کجاست و مافیای بازی کیست
Iran (Islamic Republic of)
جاوید
۲۰:۰۸ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
این آمریکاست که باید شرط و شروط بزاره برای مسئولین جمهوری اسلامی
اخه یک بچه هم می دونه که کی زیر فشاره
والا خوب رویی دارید
نقل مورچه هستید که یک قطره اب افتاد توی لانه اش داد زد که ای وای کمک بیایید که دنیا رو آب برد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
ترامپ فکر بدی توسرش هست واحتمال داره وارد جنگ ناگهانی باکشورمون بشه چجوری بگم میخوادروز انتخابات یعنی بعداز ظهر انتخابات درصورت بهم زدن انتخابات ومردم مشغول اینور صفحه سیاسیش باشه که چند نقط از ایران مورد تحاجم قرار بده خیلی باید مواظب تحرکات نظامی امریکا وعربستان باید باشیم وحتی امارات ازونور مردم امریکا درفکر جنگ ایران وامریکا بنفع ترامپ باشه
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۰:۰۵ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
بنظرم بجای مذاکره با آمریکا با نفوذی های داخلی مذاکره کنین بهتره
بقدری که نفوذی ها و مخالفان داخلی به بهانه تحریم به کشور آسیب زدن که تحریم ها اینقدر نمیتونست آسیب بزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
عزیزان این تحریم باید باشه که دولت بی کفایتیهای خودش رو گردن تحریم و آمریکا بندازه
Iran (Islamic Republic of)
امیرعباس
۱۹:۵۳ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
اینجا گفته شده شرط ایران عذرخواهی آمریکا و جبران خسارت ناشی از خروج از برجامه

دوستان همانطور که آمریکا بخاطر حمله اتمی به ژاپن عذرخواهی و جبران کرد از ایران هم عذرخواهی و جبران خسارت خواهد کرد !
چه خیال جالب و باطلی !

آدم عاقل چند بار از یک سوراخ گزیده نمیشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
امریکا در مذاکره ی اول با نقشه ای دقیق اقتصاد این مملکت رو نابود کرد
در مذاکره دوم آیا اون رو برخواهد گرداند؟

میخاد نابود شدناقتصاد رو تثبیت کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
جالب اینجا جای اینکه کار خودشون انجام بدن نشستن ببینن تو آمریکا چه اتفاقی میفته !!! جای اینکه حق مردم ایران بگیرن دارند باج میدن که خودشون سر قدرت بمونن !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
تا اون موقع دولت ما هم عوض میشه و ضعف سازش با امریکا رو باید در خواب ببینند
Canada
ناشناس
۱۹:۲۷ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
هر زمان خواستیم وارد قرارداد با امریکا شویم
باید در قرارداد ذکر بشه
اگر زد زیر قرارداد باید
تمام خسارات ناشی از ان را بدهد
تا جرات نکند زیرش بزند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
امیدواریم که هردو کشور باکمی تغییرات درایدولوژی بخاطر مردم وکشورشون کوتاه بیان وباهم به یک توافق جامع وخوب برسند کهحداقل خداپسندانه باشد انشاالله
United States of America
ناشناس
۱۸:۵۴ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
تا الان که آمریکا واسه ما شرط گذاشته منتی به ما نداره که براش شرط بذاریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
مرزها رابازکنید تامردم کارکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
دوباره بحث خودزنی و خود تحریمی آن هم فقط برای بازگشت آمریکا به مذاکرات. شرط یک طرفه به ضرر ایران و به نفع آمریکا.دقت کنید ایران میگه فقط آمریکا به مذاکرات برگردد خودم تحریم ها را علیه خودم مجددا بر می گردانم. شرط علیه خودمان است و نه شرط برای آمریکا.
Netherlands
پمی
۱۶:۵۴ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
خیلی راحت تفاهم میکنید ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
چند وقتی هست که اصلاح طلبان عوام فریب بی عرضه غرب پرست، به منظور کاستن از بی آبرویی وحشتناک برجامی و اقتصادی خود، حالا با وقاحت تمام طلبکار شدند که چرا روحانی ( 6 ماه مانده به پایان کارش) استیضاح نمیشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
حاضرم قسم بخورم که با برجام هم مشکلات رفع نمیشه چون باز هم آمریکا یک بهانه جدید برای تحریم ایران پیدا میکنه.آمریکا نمیخواهد ایران پیشرفت کند.پس برجام را پاره کنید و راه چاره واقعی پیدا کنید
Iran (Islamic Republic of)
h.f
۲۳:۵۶ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
حقیقت همینه ای کاش کم دل به آمریکا ببندند آقایان
Iran (Islamic Republic of)
مجید محاوی
۱۶:۰۷ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
باز چرندیات کلید ساز را گذاشتید رئیس جمهور ما چرت پرت میگه گذاشت بهش رای بدیم من دیگه رای نمیدم اشتباه کردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
مرگ بر کسیکه دوباره وارد برجام شود.آمریکا هیچوقت دلسوز ما نیست و همیشه ما را تحریم خواهد کرد حتی با برجام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
#دلار؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
اونایی که منفی دادید آمریکا چه گلی به سرتون زده . نکنه هنوزم چشم امید به دشمنتون دارید واقعا که بی خردید . آخه از یک سوراخ چند بار باید گزیده بشید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
آمریکا به برجام هم برگرده،دیگه هیچی ارزون نمیشه ودوباره یه سری رفت وبرگشت های ظریف وجانشینانش ومذاکره صوری ودادن امتیاز و دبه آمریکا و دستهای خالی طرف ایرانی ودوباره
گرانی های جدید وتورم مضاعف
و این داستان ادامه دارد
Iran (Islamic Republic of)
نقی
۱۵:۵۴ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
احمق ترین آدم کسی است، که به برجام فکر کند و بگوید مذاکره کنیم. با کی؟ برای چه چیزی ؟ با شیطان سر هیچی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
پس چی کار کنیم تو دلار برامون میتونی بیاری؟
حتی چین هم حاضر نیست در برابر امریکا تو موضوع ایران بایسته و تحریم های امریکا را رعایت میکنه
جام زهر را باید نوشید!
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۰:۳۸ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
بایدباهرکشوری که توافقی درهرزمینه ای امضاکنیم حتمامتن توافقنامه فارسی به امضا برسدتادیگرازکم سوادی دستگاه دیپلماسی مابیش از این صورت نگیردکه بگویندliftیعنی تعلیق نه برداشت.خدالعنت کند شیطان بزرگ وعوامل داخلیش را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
اره مذاکره وامتیاز فقط برای چین وروسیه خوب است با امریکا ببددداست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
مذاکره با هر کشور ی غیر آمریکا و اروپا . تا کی به امید نگاهی از طرف دشمنی که میخواد سر به تنتون نباشه هستید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
منفی ها و مثبت ها کاملا مشخص هستند مردم چه نظری دارند
Iran (Islamic Republic of)
اسما هواییان
۱۴:۳۵ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
شرطش اینه که شرایط زندگی مردم به حالت قبل برگردونه ما که از مسئولین خودمون انتظاری ندادیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
مثل مرد ایستاد و گفت از برجام میام بیرون و اونو پاره میکنم . و همین کار رو هم کرد . اقتصاد مونو به خاک سیاه نشوند. باز آیااین مائیم که داریم میگیم شرط بازگشت احتمالی امریکا به برجام؟؟؟ دنیا و جهانیان به حماقت ما می خندند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
ممنون حرف دلم بود
Iran (Islamic Republic of)
حسنک دبیر
۱۹:۵۰ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
اگه ترامپ میدونست که تو ایران هم چنین حامیان پر و پا قرصی داره رفتارش حتما تغییر میکرد !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
ماهم مثل مردگفتیم برجام اتیشش میزنیم ولی نزدیم ترسیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
برجـات ( برنامه جامع اقدام تنها)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
تمام این کشمکشها دود ان به چشم مردم است وبایستی جهت بیشبر د وابادانی مملکت و اسا یش مردم این دشمنی و کینه الکی کهنه د ر مسیر درست ختم به خیر شود ،
Iran (Islamic Republic of)
امیر عباس
۱۹:۵۸ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
همه ما ایرانی ها همیشه خواستار صلح و دوستی بودیم ولی اونا 50 ساله دست از دشمنی برنمیدارن و آشکارا و پنهان از کوچکترین فرصت برای ضربه استفاده کردن و میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
اکثریت مردم دنبال صلح و ذاکر و ارامش هستند به دنبال جنگ وانتقام نیستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
انتقام خون حاج قاسم را از شخص ترامپ می گیریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
اول انتقام خون حاج قاسم و دیگر شهدای اسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
آقا شما اول معیشت و اقتصاد را درست کن بعد برو دنبال انتقام خون شهید سلیمانی. نه تنها شهید سلیمانی بلکه همه شهدای عزیز رفتند که امنیت برای ما بمونه. آنها سرشون را دادند تا ملت سربلند باشند. اقتصاد نابسامان برابر است با ناامنی. به گفته مولا علی فقر نتیجش بی دینی هست. بی عدالتی داره بیداد می کنه. فساد اقتصادی مردم را بیچاره کرده. پس برای انتقام خون شهید حاج قاسم اول باید اقتصاد و معیشت را درست کنید و فساد را از بین ببرید.
France
ناشناس
۱۶:۰۹ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
وضعیت مردم رو تو این چهل سال نمیبینی ؟ معلومه تو هم نونت تو مرگ بر امریکاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
واقعا درست میگید شهید سلیمانی وهمه شهدای عزیزمان بخاطر حفظ امنیت رفتند و شرایط اقتصادی ملت باعث بروز نارضایتی گسترده و به تبع آن ناامنی خواهد شد پس باید برا حفظ نظام وامنیت کشور بهرقیمتی که شده باید سریعتر وارد مذاکره بشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
اشتباه نکن شهدا رفتند که عزتمون لکه دار نشه حالا برو به دست خونی آمریکا دست بده
Netherlands
ناشناس
۱۲:۴۷ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
بازگشتن ایران به برجام حماقت محضه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
حماقت نیست بگو جیب اقایان خالی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
واقعا چه میگوید شم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
یک کلام از کاسبان تحریم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
حتما می خواهی بگی تحریم نعمت است .
Netherlands
ناشناس
۰۳:۱۴ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
برجام یعنی ایران بمب اتم نسازه این خیلی بده ایران باید بمب اتم بسازه
Iran (Islamic Republic of)
علی*
۱۲:۴۶ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
برید گرونی ها رو درست کنید دنبال شرط اونا میگردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
آخه چقدر توهم مگه آمریکا الان در شدیدترین تحریم بسر میبره که شرط میزارین واقعاکه
-
ناشناس
۱۱:۳۵ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
برجام فقط معطل کردن کشور را بدنبال خواهد داشت. این مسخره بازی باید برای همیشه تمام بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
خب برجام را تمام کردی راهکارت چی هست فقط واقعیت را در عمل بگو نه شعار دادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
عزیزمن مثلا کشوربخاطر برجام معطل نمیشد چه گلی بسر ملت میزدید?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
زودبگو دلار چند بود امروز و برنامت برای درست شدن قیمتش چیه؟
اگر نتونی بگی پس باید ساکت باشی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
راهکارش را باید از فرمایشات رهبر معظم انقلاب جستجو کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
ناشناس 14:16 دقیقه ما برنامه داریم تو صد روز تمام مشکلات کشور را حل کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
یعنی شما فکر می کنید آمریکا قابل اعتماد است؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
آره از داخلی ها خیلی با اعتمادتر هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
چاره ی دیگری هم مگر هست؟
شما راهکار بدهنه چین با ما حاضره معامله درستی بکنه نه روسیه
چه خاکی باید به سرمان بریزیم؟
Iran (Islamic Republic of)
گمنام
۱۱:۱۳ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
مذاکره در هر شرایطی چه با شرط و چه بی شرط احمقانه است . چون آمریکا نشان داد به چیزی پایبند نیست
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۱:۳۶ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
گرچه موافق برجام نیستم ولی جنابعالی خدای ناکرده بیمار نشدی گرفتار کمبود دارو نشدی
پس لطفا خودتون رو جای 4 نفر که مشکل دارن هم بزارین و فقط فکر نکنین با وجود تحریم هیچ اتفاقی نمی افته .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
گمنام چاره چیه ؟ذاریم زیر این همه گرونی له میشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
راهکار بده تا درست بشه اوضاع!
اگر راهکار نداری پس ساکت باش من نمیدونم اگر راه دیگری بود چرا آن را طی این 40 سال نرفتید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
دوست عزیز واقع واقع بین باش چرا فکر میکنیم که فقط آمریکا مقصر است که ازبرجام خارج شد نه آقا قبل ا ازخروج ازبرجام توسط ترامپتندروهای ما به اونا سیگنال ارسال کردن
آخرین اخبار