معاون عملیات نیروی دریای سپاه پاسداران:

حضور پر رنگ سپاه در کنار نیروهای دریانوردی تحریم ها را بی اثر کرد

سردار قناعت پیشه گفت: حضور پر رنگ دریانوردان سپاه در کنار نیروهای کشتیرانی باعث ایجاد کشتیرانی پایدار و بی اثر شدن تحریم‌ها می شود.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار قناعت پیشه معاون عملیات نیروی دریای سپاه در مراسم روز جهانی دریانوردی با بیان اینکه تامین منافع ملی توسط دریانوردان از ۴۰ سال پیش آغاز شده و نیروهای دریایی تامین کننده امنیت جامعه هستند گفت: برای کشتیرانی پایدار نیروی دریایی سپاه اسکورت کشتی ها را انجام داده و دریانوردان در حوزه کشتی ها و پایانه های نفتی در بین آتش و خون توانستند اقدامات بسیار موثر و پایداری را انجام  دهند.

او ادامه داد: اقدامات دریانوردان مانع از ورود دشمن در حوزه کشتیرانی شد و ما توانستیم یک کشتیرانی پایدار را ایجاد کنیم .

قناعت پیشه تصریح کرد: دریانوردان ۴۰ سال تحریم را تحمل کرده‌اند و اجازه نداده‌اند که خدشه‌ای به این بخش وارد شود به طوری که مقام معظم رهبری همواره اعلام کرده‌اند که دریا یک فرصت بزرگ راهبردی برای پیشرفت منافع کشور است  و دریانوردان ما نشان داده‌اند که باید با قدرت و اقتدار بتوانیم در دریا حضور داشته باشیم و حضور در دریا باعث قدرتمند شدن فعالیت‌های ما می شود.

معاون عملیات نیروی دریای سپاه با اشاره به اینکه دریانوردی پایدار با توجه به تحریم ها باعث می‌شود که اقدامات دشمن به این بخش لطمه ای وارد نکند اظهار کرد: ما همواره با تحریم‌ها رو به رو بوده‌ایم اما دریانوردان نشان داده‌اند که می‌شود تحریم‌ها را دور زد و یک کشتیرانی ایرانی پایدار را به نمایش گذاشت.

قناعت پیشه تصریح کرد: از سال‌های گذشته به ویژه در دوران جنگ دریانوردان در کنار رزمندگان بودند و هم اکنون هم کنار آنها فعالیت خود را انجام می‌دهند به طوری که ۵۹ ناوگروه نیروی دریایی راهبردی ارتش در دریای دور حضور پیدا کردند و آنها تامین کننده منافع ایران در دریا بودند.

قناعت پیشه توضیح داد: این ناوگروه ها در کنار دریانوردان و در دریای دور برای تامین امنیت حضور داشتند و این ایجاد امنیت نشان دهنده دریانوردی و گسترش نیروی دریایی پایدار است.

معاون عملیات نیروی دریای سپاه توضیح داد: من از همه دریانوردان تشکر می‌کنم چرا که با وجود آنکه نمی شود بسیاری از مسائل را بازگو کرد اما می‌توان با قدرت اعلام کرد که اقدامات ما باعث شد که حملات دزدان دریایی به صفر برسد و کارکنان کشتی‌ها در کنار دریانوردان توانستند اقدامات بسیار موثری را به نمایش بگذارند.

او گفت: دریانوردان برای نجات کشتی ها جانفشانی های بسیار زیادی انجام داده‌اند و یک دریانوردی پایدار را در حوزه امنیت دریانوردی در خلیج فارس و دریای عمان به نمایش گذاشته‌اند.

او یادآور شد: ما دست در دست دریانوردان همواره برای کمک به این بخش فعالیت کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار