تولید ۴۸ هزار تن هلو در باغات آذربایجان شرقی

معاون امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی  گفت:کل سطح زیر کشت باغات هلوی استان معادل ۳ هزار و ۸۰۰ هکتار است و سالانه ۴۸ هزار تن هلو در این استان تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، بی پروا معاون امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی با تولید سالانه ۴۸ هزار تن هلو رتبه سیزدهم را در کشور به خود اختصاص داده است.

او با بیان اینکه حدود ۴۰ درصد معادل ۱۹ هزار و ۲۰۰ تن  هلو به صورت فرآوری شده در واحد‌های فرآوری استان و کشور مصرف می‌شود گفت: حدود ۶۰ درصد معادل ۲۸ هزار و ۸۰۰ تن بصورت تازه خوری در داخل استان و سایر استان‌های کشور مصرف می‌گردد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: شبستر در تولید هلو جزو شهرستان‌های برتر در استان بوده و بیشترین سطح زیرکشت باغات هلو را دارد؛ شهرستان‌های مرند، میانه و مراغه نیز رتبه‌های بعدی را در استان به خود اختصاص داده اند و با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی موجود در استان محصول هلوی استان از کیفیت بالایی برخوردار می‌باشد.

بی پروا افزود: متوسط تولید هلو در سطح کشور ۱۲.۵ تن در هر هکتار است که این عدد در استان معادل ۱۵ تن در هر هکتار بوده و حتی در باغات شاخص به ۴۵ تن در هر هکتار می‌رسد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.