مدیرعامل بنیاد خیریه شفا:

کاشت حلزون هیچ کودک ناشنوایی به تأخیر نیفتاده است

اجل لوئیان گفت: تا پایان شهریور ۹۹، حتی یک کودک ناشنوای ایرانی نداشتیم که به خاطر مشکل مالی، جراحی کاشت حلزون آن به تأخیر افتاده باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اجل لوئیان مدیرعامل بنیاد خیریه شفا (بخشش)، در مراسم امضای تفاهم‌نامه چهارجانبه همکاری میان کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد خیریه شنوایی بخش شفا، هیئت امنای صندوق صرفه جویی ارزی و سازمان بهزیستی کشور با موضوع شناسایی و درمان کودکان نیازمند کاشت حلزون و ارائه خدمات توانبخشی مورد نیاز اظهار کرد: ناشنوایی مادرزاد، ۲ معلولیت دارد که فرد هم ناشنواست و هم توانایی صحبت کردن ندارد.

اجل لوئیان گفت: دکتر فرهادی بنیانگذار عمل کاشت حلزون در ایران است که هم اکنون این اقدام در کشور ما انجام می‌شود. عمل کاشت حلزون از سال ۷۱ آغاز شد و در سال ۸۶ به ۴۶۰ عمل در سال رسید، هزینه این عمل بالاست، به طوری که هزینه عمل جراحی کاشت حلزون برای یک نفر ۱۰ هزار دلار است.

وی با اشاره به اینکه خیریه بخشش در سال ۹۵ راه اندازی شد تا به صورت تخصصی در حوزه ناشنوایی خدمت رسانی کند، گفت: شعار این خیریه این بود که هیچ کودکی در ایران به دلیل بی پولی پدر از عمل کاشت حلزون جا نماند و تا پایان شهریور ۹۹، حتی یک کودک ناشنوای ایرانی نداشتیم که به خاطر مشکل مالی، جراحی کاشت حلزون آن به تأخیر افتاده باشد.

اجل لوئیان بیان کرد: یک مشکلی که کاشت حلزون دارد این است که ممکن است بعد از مدتی دستگاه بسوزد و مجدد کودک ناشنوا شود و ۵ هزار دلار هزینه دستگاه سوخته شده است، یعنی ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان نیاز است تا دستگاه سوخته شده تهیه شود، اما می‌توانیم ادعا کنیم که هیچ کودکی در دهک‌های ۱ تا ۳ درآمدی وجود ندارد که بعد از کاشت حلزون دستگاهش سوخته باشد و مجدد ناشنوا شود، چراکه قطعه مربوطه مجدد برای این کودکان تهیه خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد خیریه شفا تصریح کرد: در شرایط کرونایی کافی است به صورت آنلاین به ما اعلام کنند که چه قطعه‌ای از دستگاه سوخته تا جلوی درب منزل قطعه را تحویل دهیم.

وی افزود: ۵۰ درصد هزینه خدماتی که خیریه ما ارائه می‌دهد از طرف ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و ۵۰ درصد آن نیز از طرف خیرین تأمین می‌شود و باید بگویم ما خیرینی داریم که خودشان نیازمند کمک هستند و وضع مالی خوبی ندارند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار