نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

پرداخت زکات یک امر واجب است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: توجه لازم به پرداخت زکات وجود ندارد و این امر نیاز به فرهنگسازی و تبیین فرهنگ زکات دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در نشست مشترک شورای اقامه نماز و زکات با اشاره به اهمیت پرداخت زکات گفت: توجه لازم به پرداخت زکات در استان نمی‌شود، که این امر نیاز به فرهنگسازی و تبیین فرهنگ زکات دارد.

او افزود: پرداخت زکات یک امر واجب است و باید این امر واجب بین مودیان زکات و آحاد مردم ترویج شود تا نسبت به پرداخت زکات اموال خود توجه داشته باشند.


بیشتر بخوانید


نکونام با تاکید بر اینکه نماز و زکات دو مقوله مهم برای دفع بلاست اضافه کرد: اثرات پرداخت زکات به تدریج در جامعه مشهود می‌شود و باید زکات واجب و مستحب از هم تفکیک شود.

او ادامه داد: پرداخت زکات واجب یک امر ضروری است که نیاز به فرهنگسازی بیشتر دارد.

نکونام با اشاره به اینکه وضعیت سلامت به دلیل شیوع کرونا ناپایدار است و متولیان بهداشت از این موضوع اظهار نگرانی می‌کنند، گفت: تعداد مبتلایان به کرونا در استان در این روز‌ها بی‌سابقه بوده است به طوری که روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر کرونای مثبت و همچنین آمار فوتی‌ها نیز به هفت تا هشت نفر در روز رسیده است که لازم است کمی بیشتر رعایت کنیم و کادر درمان را دریابیم.

او با بیان اینکه نماز و زکات دو مقوله مهم دفع بلا هستند افزود: نماز و دعا دفع کننده بلا است و نباید آن را دست کم گرفت و همچنین زکات و صدقه نیز سبب دفع بلا و کاهش آسیب می‌شود که باید جدی گرفته شود و هیچ بهانه‌ای برای زیر پا گذاشتن احکام خدا پذیرفتنی نیست.

نکونام با بیان اینکه نماز جماعت موضوعیت دارد و مهم است که در برخی مکان‌ها با دو نفر نیز برگزار می‌شود اضافه کرد: در هیچ جلسه‌ای از ستاد مبارزه با کرونایی گفته نشده که نماز جماعت نخوانید و یا نمازخانه‌ای تعطیل شود و دستوری برای تعطیلی بیان نشده و توجهات بیشتر بر رعایت موارد است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.