وزارت خارجه ایران در سالگرد شهادت محمد الدوره:

تاریخ قاتلان و خائنان را نخواهد بخشید

وزارت امور خارجه با بیان اینکه دو دهه بعد از سالگرد شهادت محمد الدوره نوجوان فلسطینی، رژیم‌هایی در منطقه ما با قاتلان او دست داده‌اند، اعلام کرد: تاریخ قاتلان و خائنان را نخواهد بخشید.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) در بیستمین سالگرد شهادت «محمد الدوره» نوجوان فلسطینی در توئیتی اعلام کرد: ۲۰ سال پیش محمد الدوره در حالی که در کنار پدرش پناه گرفته بود، بی‌رحمانه هدف قرار گرفت و به جهان نشان داد که قساوت اشغالگران حد و مرزی نمی‌شناسد.

در این توئیت آمده است: دودهه بعد، رژیم‌هایی در منطقه ما با قاتلان او دست داده‌اند. تاریخ قاتلان و خائنان را نخواهد بخشید.

گفتنی است نهم مهر ماه محمد الدوره ۱۱ ساله که به همراه پدرش در خیابان صلاح الدین در نوار غزه در حال حرکت بود، هدف تیراندازی نظامیان صهیونیست قرار گرفت و در حالی که پدر این کودک سعی داشت با پنهان شدن پشت یک مانع بتنی از فرزندش حمایت کند، گلوله دست راست او را شکاف و سپس به پای چپ محمد اصابت کرد و در ادامه نیز چندین گلوله دیگر به پشت وی اصابت شد و بر روی زمین افتاد و در مقابل دوربین‌های رسانه‌ها جان داد. این جنایت در دومین روز شروع انتفاضه دوم فلسطین (۲۸ سپتامبر سال ۲۰۰۰) اتفاق افتاد. نهم مهر ماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی نامگذاری شده است.

چندی پیش توافق سازش بین امارات عربی متحده، بحرین و رژیم صهیونیستی در کاخ سفید به امضا رسید. این توافق با واکنش منفی گروه‌های فلسطینی و کشورهایی، چون ایران، ترکیه، اردن و ... روبرو شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار