هشدار وزارت بهداشت به دنبال وضعیت قرمز کرونایی مازندران؛ مردم از سفر به این استان پرهیز کنند

سخنگوی وزارت بهداشت وضعیت کرونایی استان مازندران را تشریح کرد و گفت: هموطنان از هرگونه سفر غیرضروری به استان مازندران خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: در استان مازندران بعد از عبور از خیز بسیار شدید بیماری کرونا در اسفند ماه سال گذشته و خیز دوم بیماری در اواخر تیر و در اوایل مرداد ماه سال جاری، از نیمه مرداد ماه وضعیت موارد ابتلا و بستری روزانه روند نزولی به خود گرفت، اما در شهریور ماه این روند کاهشی متوقف شد و در حال حاضر روند ابتلا بستری بیماری کرونا به یک پایداری نسبی رسیده است.

او با اشاره به وضعیت کرونایی شهرستان‌های استان مازندران افزود: در حال حاضر شهرستان‌های بهشهر، رامسر، سوادکوه، کلاردشت و گلوگاه در استان مازندران در وضعیت قرمز و شهرستان‌های بابل، تنکابن، جویبار، چالوس، عباس‌آباد، محمودآباد و نوشهر در وضعیت هشدار و مابقی شهرستان‌های استان در وضعیت زرد یعنی با خطر متوسط بیماری قرار دارند.
میزان استفاده از ماسک در استان مازندران

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: میانگین استفاده مردم از ماسک در مراکز و اماکن عمومی استان مازندران ۵۴.۰۳ درصد است که بیشترین میزان استفاده در شهرستان بهشهر و کمترین میزان استفاده از ماسک در شهرستان نوشهر گزارش شده است.

لاری افزود: به طور کلی میانگین استفاده از ماسک در کلیه گروه‌ها از جمله مراکز و اماکن عمومی، وسایل نقلیه عمومی، کارمندان ادارات، بانک‌ها و شاغلین اصناف و صنایع استان مازندران کمتر از میزان متوسط کشوری است.

او ادامه داد: بیشترین میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مساجد و دفاتر پیشخوان دولت و کمترین میزان رعایت در رستوران‌های استان مازندارن گزارش شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: درخواست ما از هموطنان این است که از اقدام به هرگونه سفر غیرضروری به استان مازندران به طور جدی خودداری کنند. فراموش نکنید که بروز رفتار‌های اجتماعی پرخطر در شیوع هرچه بیشتر بیماری تاثیری بسزا دارد.


بیشتر بخوانید

توصیه‌های بهداشتی وزارت بهداشت در استفاده از ماسک

آموزش زندگی با کرونا در طرح «هر خانه، یک پایگاه سلامت»


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
۵۴درصد که رعایت میکنن خود مازندرانیها هستن بقیشون مسافرای بی فکر هستن که میان شهر ما رو دارن نابود میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۷ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
سلام خوب هستین من یک فرد مازندرانی هستم
لطفا مثل سال گذشته تمام در های ورود به استان راببندید تا دوباره وضیعت عادی شه
با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
سرکار خانم محترم . اول سلام میکنم به همه کادر درمانی عزیز بخصوص پرستاران و پزشکان مرتبط با بحران کرونا و بعد فراموش نشود که 53/5 درصد تولید ناخالص داخلی ایران خروجی خدمات است که یکی از آنها ، گردشگری است که سهم قابل توجهی در اشتغال هم دارد ، مردم سفر بروند ولی دستورالعمل ها را کاملاً رعایت کنند و اگر رعایت نکردند باید بشدت با خاطیان برخورد شود .خاطیان جریمه شوند ، شماره کارت ملیشان در سیستم ها قرار گیرد که اگر خود یا اعضای خانواده شان کرونا گرفتند خرج کامل درمان از آنها گرفته شود اگر کارت ملی اراوه ندادند جلب شوند و.به بازداشتگاه ببرندشان وقتی آزاد شوند که جریمه را پرداخت کنند و کارت ملی را ارائه دهند با افراد بی خیال لاابالی باید برخورد شود . آدم فقیر و بی پول هم به سفر نمیروند که مشکلی برایشان پیش بیاید البته بومی ها هم باید پروتکل ها را رعایت کنند در صورت خلاف همان برخوردها با اعمال شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
ویلائی ها رسیدن مازندران و لب دریا ..

ببندین جاده رو
Iran (Islamic Republic of)
جابر
۱۸:۱۷ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
استاندار محترم آقای حسین زادگان واقعا برات متاسفم جون مردم مازندران رو به بازی گرفتی چرا محدودیت تردد اعمال نمیکنی واقعا خجالت داره چرا با اعصاب و روان مردم بازی میکنید
آخرین اخبار