قمری:

فرآیند برگزاری چهارمین آزمون استخدامی بخش خصوصی تا ۶ آبان ادامه دارد

دبیر چهارمین آزمون استخدامی بخش خصوصی بازه زمانی برگزاری آزمون استخدامی بخش خصوصی را تا ۶ آبان اعلام کرد.

محمدحسین قمری، دبیر چهارمین آزمون استخدامی بخش خصوصی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: ثبت نام برای شرکت در چهارمین آزمون استخدامی بخش خصوصی از ۲۱ تیر ۹۹ آغاز شد و بر اساس اعلام اولیه مقرر بود، ثبت نام در ۳ مرداد به پایان برسد که با توجه به تقاضا و استقبال داوطلبان این مهلت روز یکشنبه، ۱۲ مرداد به پایان رسید.

دبیر چهارمین آزمون استخدامی بخش خصوصی ادامه داد: بر اساس آمار نهایی تقاضای جذب نیرو برای حدود ۳۰ هزار فرصت شغلی از سوی شرکت‌های بخش خصوصی ارائه شد که امیدواریم این فرصت‌های شغلی تا آخر آبان بیشتر شود.

قمری ادامه داد: در این آزمون ۹۲ هزار نفر در ۹ دسته شغلی با ۲۶۴ عنوان در این آزمون با یکدیگر رقابت می‌کنند. شرط لازم برای داوطلبان در این آزمون سن بالای ۱۵ سال است. این آزمون‌ به دلیل شیوع کرونا کاملا مجازی برگزار می‌شود.

دبیر چهارمین آزمون استخدامی بخش خصوصی درباره نحوه برگزاری این آزمون گفت: داوطلبان جهت انجام آزمون اینترنتی باید روز برگزاری آزمون، در بازه زمانی ساعت ۹ الی ۱۰ صبح وارد صفحه کاربری خود شده و نسبت به شروع آزمون اقدام کنند. در صورتی که در ساعتی غیر از بازه زمانی وارد صفحه کاربری خود شوند، امکان شروع و انجام آزمون اینترنتی برای آن‌ها وجود ندارد.

ضوابط و شرایط برگزاری آزمون استخدامی بخش خصوصی

سنجش و ارزیابی داوطلبان در چهارمین آزمون استخدام بخش خصوصی بر اساس مشاغل و شایستگی‌های شغلی است و سوالات آزمون اینترنتی هر داوطلب از شایستگی‌های شغلی الزامی و سایر شایستگی‌های شغلی انتخابی توسط داوطلب طراحی شده است.

آزمون دسته شغلی بازاریابی و فروش دوشنبه، ۷ مهر برگزار شده است. آزمون سلامت پنج‌شنبه ۱۰ مهر، فنی و اجرایی یکشنبه ۱۳ مهر، فناوری اطلاعات سه شنبه ۱۵ مهر، مالی، اداری و حقوقی یکشنبه ۲۰ مهر، کارشناسی و ارائه خدمات یکشنبه ۲۲ مهر، مدیریتی دوشنبه ۲۸ مهر، مهندسی چهارشنبه ۳۰ مهر و هنر، رسانه و آموزش سه‌شنبه ششم ۶ آبان برگزار می‌شود.

مدت زمان انجام آزمون با توجه به شایستگی‌های شغلی اجباری و انتخابی برای داوطلبان، متغیر است و این زمان برای هر داوطلب متفاوت است.

- داوطلبان می‌توانند با در اختیار داشتن یک دستگاه رایانه متصل به اینترنت با سرعت مناسب، می‌توانند از هر مکانی نسبت به انجام آزمون خود اقدام کنند.

- داوطلبان نیاز است در مکانی آرام و بدون صدا آزمون دهند. جهت جلوگیری از حواس‌پرتی یک مکان آرام را برای انجام آزمون انتخاب کنند و تلفن همراه را در حالت بی صدا یا خاموش بگذارند. داوطلبان به خانواده بگویند که در حال آزمون دادن هستند تا کمترین سر و صدا را ایجاد کنند و آزمون‌شان را مختل نکنند.

- مدیریت زمان از مهم‌ترین نکات در آزمون اینترنتی است. حداقل زمان لازم برای پاسخگویی به سوالات هر شایستگی شغلی ۱۵ دقیقه است. این زمان باتوجه به نوع شایستگی، شغل مربوطه و میزان سختی سوالات در هر شایستگی شغلی متغیر است و افزایش می‌یابد.

- هر شایستگی شغلی الزامی یا انتخابی داوطلب دارای یک دفترچه ۱۵، ۲۰ یا ۲۵ سوالی است.

گفتنی است،  برای پذیرفته شدگان در این آزمون تسهیلاتی از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نظر گرفته شده و بهترین افراد معرفی می‌شوند تا بتوانند اکوسیستم نوآوری را در کشور بهبود ببخشند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار