مدیر سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت:تغذیه و تحرک مناسب برای برخورداری از سالمندی سالم الزامی است.

 شهلا نوری مدیر سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان  گفت:پیشگیری از بیماری ها و تشخیص به موقع در دوران میانسالی ضروری است.

او در ادامه با اشاره به اینکه از ۷ مهرماه تا ۱۳ مهرماه روز جهانی سالمند نامگذاری شده است گفت:مشکلات بینایی،چربی خون بالا،بیماری قلبی و عروقی،مشکلات شنوایی و مشکلات عضلانی و اسکلتی بیشترین مشکلات جسمی این افراد است.

نوری در ادامه افزود:تحرک ،تغذیه مناسب برای برخورداری از سالمندی سالم الزامی است.

مدیر سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت:توجه ویژه به سالمندان در معرض خطر از اولویت بالای برخوردار است.

نوری بیان کرد:حساس سازی ، آموزش عمومی و مشارکت سایر سازمان ها و تغییر سبک زندگی می تواند نگاه جدیدی به سالمندان در بیماری کرونا را در پی داشته باشد.

او با بیان اینکه با بالا رفتن سن، افراد در برابر عارضه و بیماری ها آسیب پذیر می شوند گفت:برای مراقبت از سالمندان باید به این گروه سنی کمک کنیم تا سبک زندگی سالم را دنبال کنند.

مدیر سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان  با اشاره به اینکه بالای ۶۰ سال سن سالمندی محسوب می شود گفت: ۱۸۰ هزار نفر سالمند در استان همدان وجود دارد .

نوری اضافه کرد :استان همدان با بیش از ۱۰ درصد جمعیت سالمند چهارمین استان سالمند کشور است.

او در ادامه تاکید کرد:در حال حاضر در استان همدان ۳ مرکز شبانه روزی و ۲ مرکز روزانه نگهداری از سالمندان وجود دارد .

میانگین سنی در پیرترین استان کشور،اولین گیلان.دومین مازندران.سومین استان مرکزی و همدان در رتبه چهارم کشورقرار دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.