جان بابایی گفت: علی رغم نداشتن جهش ویروس کرونا، قدرت سرایت آن در موج سوم افزایش پیدا کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، قاسم جان‌بابایی، معاون وزیر بهداشت پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از بیمارستان کوثر کرج گفت: بر اساس بررسی‌های انجام‌شده قدرت سرایت ویروس کرونا افزایش پیدا کرده است با اینکه شاهد جهش در این ویروس نیستیم.

او با بیان اینکه در ابتدای شیوع کرونا شاهد رعایت مطلوب دستورهای بهداشتی از سوی مردم بودیم، افزود: این حساسیت‌ها به مرور زمان کم شده است و امروز شاهد بی‌توجهی بخشی از جامعه نسبت به رعایت دستورهای بهداشتی هستیم که عامل شیوع بیشتر این بیماری شده است.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که هنوز درمان اختصاصی برای کرونا وجود ندارد، گفت: تنها راه برای پیشگیری از این بیماری رعایت بهداشت و زدن ماسک است و هیچیک از دارو‌ها و واکسن‌های اعلام‌شده تاکنون مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی نیستند.

او با اشاره به تعطیلات پیش رو افزود: این امر در صورتی که با همکاری مردم همراه نباشد قطعاً موجب افزایش شیوع کرونا در سطح جامعه می‌شود، بنابراین باید علاوه بر هشدار به مردم برای نرفتن به مسافرت، محدودیت‌هایی نیز اجرایی شود.

جان‌بابایی با بیان این که باید اقدامات پیگیرانه را در دستور کار خود قرار دهیم، گفت: کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا مهمترین هدف وزارت بهداشت در این زمینه است، البته این امر نیازمند همکاری مسئولان و همراهی مردم است.

او افزود: همکاران ما در استان البرز به ویژه شهر کرج اقدامات بسیار مطلوبی را برای مدیریت بیماری کرونا انجام داده‌اند که جا دارد از آن‌ها تقدیر و تشکر کنم.

 

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
خدایا شرّ بیل گیتس و امثال او را از تمام مردم جهان کم بفرما. آمین.
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۶:۰۵ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
ای کاش تموم بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
خدایا از ما آدمها در برابر شیاطینی که میخواهند به اسم واکسن مردم رو بکشند محافظت فرما.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
سلام قدرت کرونا اضافه نشدهاست انسانها ضعیفتر شدهاند عدم تحرک مهمترین عامل کسترش کرونا هست وضغف بدن وازهمه مهمتر دستورالعملهای نادرست بهداشتیهم تاثیر کذار است وکسانیکه از وایتکس والکل استفاده میکنند از جمله کسانیهستند که دراثر کوچکترین حمله کرونا شدیدا کرفتار خواهند شد
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۱:۴۸ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
با سلام و خسته نباشید خدمت کادر درمان
خواهشمند است برای تعطیلات اربعین و آخر صفر برای جلوگیری از مسافرت راه ها رو ببندین. یک سری از مردم ذاتا متوجه نیستن. سپاس