فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونای تهران مطرح کرد؛

شهادت ۳۰۰ تن از مدافعان سلامت تاکنون/ ۱۵۰۰ تخت به بیمارستان‌های تهران اضافه می‌شود

زالی گفت: ۳۰۰ مدافع سلامت شهید و بیش از ۲۰ هزار پرستار در کشور به کرونا مبتلا شده اند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زالی فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا کلانشهر تهران اظهار کرد: در مرحله اول بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان در زمینه حمایت از مدافعان سلامت وام به آنها پرداخت می شود و این کار در فازهای بعدی ادامه خواهد داشت.

او بیان کرد: یکی از گلایه های کادر درمان در بیمارستان ها و خانه های بهداشت و مراکز درمانی تاخیر در پرداخت مطالبات  است و هفته گذشته جلسه ای با حضور وزیر بهداشت، سازمان برنامه وبودجه و معاونت توسعه در خصوص پرداخت مطالبات انجام شده است. در روز گذشته مقداری منابع مالی در فاز اول تزریق شد اما این مقدار کافی نبود و ما نیازمند تزریق منابع بیشتری هستیم.

فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا کلانشهر تهران ادامه داد: ستاد کرونای تهران در جلسه با کمیسیون بهداشت مجلس پیشنهاد یک آیین نامه تفصیلی در حوزه های اجتماعی، رفاهی، معیشتی و معنوی را در قالب یک طرح چند فوریتی جهت طرح در صحن مجلس ارائه کرد.

او بیان کرد: در حال حاضر بسته های تشویقی، انگیزشی، مالی، معنوی و رفاهی به اندازه های کافی دیده نشده است. برای پیروزی بر بیماری کرونا ما نیازمند نیروهای چابک و بانشاط هستیم و بسته های حمایتی باید قابل ملموس باشد.

فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا کلانشهر تهران بیان کرد: نیروی انسانی انتظار دارد که حمایت ها افزایش پیدا کند و یکی از مشکلات ما کمبود نیروی انسانی در بیمارستان هاست.

زالی گفت: نیروهای ما که تن به آتش زده اند انتظار دارند تا از امنیت شغلی داشته باشند و وضعیت شغلی حداقل در عرصه بهداشت ارتقا پیدا کند.

فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا کلانشهر تهران گفت: در حال حاضر بیش از ۲۰ هزار پرستار در کشور مبتلا به بیماری کرونا شده اند  و ۶ هزار پزشک و پرستار در تهران گرفتار این عارضه شدند.

او گفت: برای ادامه مقابله با بیماری کرونا ما نیازمند نیروی انسانی تازه نفس هستیم و امروزه به دلیل برخی بروکراسی‌ها حتی بعضی از دانشگاه های علوم پزشکی نتوانستند نیرو جذب کنند.

فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا کلانشهر تهران گفت: فرجام بیماری کرونا نامشخص است و نیروهای ما در حال فرسایش هستند و ما باید برای مدافعان سلامت بسته های تشویقی و انگیزشی در نظر بگیریم.

زالی گفت: در آینده ای نزدیک بالغ بر ۱۵۰۰ تخت به بیمارستان های تهران اضافه می شود و با کار جهادی می توانیم نیروی مورد نیاز را جذب کنیم.

فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا کلانشهر تهران افزود: در حال حاضر بالغ بر ۳۰۰ نفر از مدافعان سلامت شهید شده اند و برای مقابله با بیماری کرونا ما نیازمند نیروی تازه نفس هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کلرز
۰۰:۰۳ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
خدایا ما را شرمنده مدافعان سلامت نکن . اینها همان افرادی هستند که درست وسط میدان مین دارند به مملکت و مردم خدمت می کنند. هر نوع بی توجه ای ما ، همانند فعال شدن چاشنی یک مین زیر پای این عزیزان و عزیزان خودمان و دیگر اطرافیان ما خواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
پس چرا اينا كه صب تا شب ماسك ميزنن گرفتن
پس معلوم ميشه ماسك به تنهايي فايده اي نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
خدا رحمتشون کنه
آخرین اخبار