رئیس پلیس فتا سیستان‌و بلوچستان در خصوص تبلیغاتی تحت عنوان ثبت‌نام پیاده‌روی کربلا جهت اعزام زائران در ایام اربعین حسینی به کربلا در کانال‌ها و گروه‌های شبکه اجتماعی به شهروندان هشدار داد.

سرهنگ "حسن کیخا"رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت‌های صورت گرفته در سفر‌ها و ورود و خروج از مرز، در فضای مجازی مشاهده شده عده‌ای فرصت طلب با انتشار پیام‌هایی در حال ثبت‌نام افراد جهت تشکیل کاروان زیارتی کربلا می‌باشند.

این مقام انتظامی یادآور شد: مجرمان سایبری در این شیوه کلاهبرداری با استفاده از احساسات پاک مردم، با ایجاد سایت اقدام به ثبت‌نام از مشتاقان زیارت بارگاه ملکوتی امام حسین (ع) کرده و جهت تایید ثبت‌نام، ضمن هدایت متقاضیان به درگاه فیشینگ بانکی جهت واریز مبالغی تحت عناوین پیش ثبت‌نام، بیمه سفر و بیمه خدمات درمانی، پس از جمع‌آوری اطلاعات کارت‌های بانکی شهروندان از حساب بانکی آن‌ها برداشت غیر مجاز می‌کنند.

وی گفت: اگر مرز‌ها جهت عبور زائرین و کاروان‌ها اربعین حسینی بازگشایی شود از طریق رسانه‌های عمومی و سامانه سماح به آدرس اینترنتی https:‎//samah.haj.ir اعلام خواهد شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: مراقب تبلیغات ثبت‌نام پیاده روی اربعین حسینی که از طریق شبکه‌های اجتماعی انتشار می‌یابد، باشید و از کلیک بر روی لینک‌های اعلامی در این تبلیغات که افراد را به درگاه پرداخت بانکی فاقد اصالت هدایت می‌کنند بپرهیزید.

رئیس پلیس فتا استان سیستان‌و بلوچستان با بیان اینکه کلاهبرداران از هر شیوه‌ای برای رسیدن به اهداف شوم خود استفاده می‌کنند، بیان داشت: پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است؛ لذا کاربران در صورت مواجهه با موارد مشکوک یا جهت طرح شکایات خود با مراجعه به بخش مرکز فوریت‌های سایبری سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir، با ما در ارتباط باشند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار