دبیرستان ۹ کلاسه در شهر ویس افتتاح شد

دبیرستان ۹ کلاسه دخترانه که با مشارکت یکی از شرکت‌های ارتباطی در شهر ویس خوزستان احداث شده است، امروز با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، دبیرستان ۹ کلاسه دخترانه ایرانسل در شهر ویس از تابع شهرستان باوی همزمان با سفر مهراله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور به خوزستان و با غلامرضا شریعتی استاندار، مدیرعامل شرکت ایرانسل و جمعی از مسئولان استان به بهره برداری رسید.

این دبیرستان ۹ کلاسه در زمینی به مساحت ۳ هزار و ۷۰۰ مترمربع با زیربنای دو هزار ۵۰۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان از محل بازسازی مدارس آسیب دیده از سیل پارسال و با مشارکت اداره کل نوسازی مدارس خوزستان و شرکت ایرانسل ساخته شده است.

زیبا صالح‌پور رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز خوزستان در حاشیه افتتاح این مدرسه گفت: خیرین مدرسه ساز داشته‌های خویش را از آن خدا می‌دانند و همت و ثروت خود را به پای چشمه زاینده مدرسه سازی می‌ریزند، آن‌ها انسان‌های متعالی هستند که پای در خاک و دست بر افلاک دارند.

او با اشاره به اینکه امروز ایرانسل را به عنوان ایرانسل مدرسه ساز و نه خدمات دهنده در بخش ارتباطات معرفی می‌کنیم، افزود: پروژه‌ای که امروز افتتاح می‌شود حدود ۱۳ سال قبل کلنگ آن به زمین زده شد و با پیشرفت ۴۰ درصدی رها شده بود، ولی به همت شرکت ایرانسل و همکاری نوسازی مدارس استان این پروژه احیا و افتتاح شد.

صالح پور با بیان اینکه طی امسال ۵۲ پروژه نیمه تمام را به اتمام رسانده یا در حال انجام عملیات آن‌ها هستیم، اظهار داشت: برچیدن مدارس سنگی در مناطق کم برخودار، روستایی و عشایری که مدارس آن‌ها مطلوب دانش آموزان ایران نیست، مدارس سنگ چین و خطرساز نیز از دیگر اولویت‌های این مجمع است که با برنامه‌های نوسازی مدارس جمع آوری می‌شود.

مشارکت ایرانسل در ساخت سه مدرسه در استان‌های سیل زده کشور

بیژن عباسی آرند مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل گفت: پارسال با وقوع سیل شدید بخش عمده‌ای از فضا‌های آموزشی دچار آسیب شد که شرکت ایرانسل به منظور مسئولیت‌های اجتماعی قدم‌هایی را برداشت و با همکاری سازمان نوسازی مدارس در استان لرستان مدرسه معروف بخش معمولان را که بر اثر سیل کاملا از بین رفت، احداث کردیم و همچنین در بازسازی دو مدرسه در پل‌دختر نیز مشارکت داشتیم.

عباسی آرند تصریح کرد: قرار شد در استان خوزستان و گلستان نیز حداقل یک مدرسه را احداث کرده و تحویل دهیم که با تلاش سازمان نوسازی مدارس و آموزش و پرورش این اتفاق مبارک رخ داد و امروز شاهد به ثمر نشستن این تلاش هستیم و تلاش می‌کنیم تا در کنار بحث تجهیز مدارس اتصال مدارس به سرویس‌های دیجیتال را نیز گسترش دهیم، تاکنون برای ۵۰ هزار مدرسه تجهیز به فضای دیجیتال با ارائه اینترنت را با مشارکت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام دادیم.

مدیرعامل شرکت ایرانسل ادامه داد: سعی می‌کنیم در تهیه و تأمین امکانات آموزشی دیجیتال نیز همکاری بیشتری با استان خوزستان داشته باشیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.