به گِل نشستن تانک‌های عراقی در حمیدیه سرآغاز شکست دشمن در جنگ تحمیلی

فرماندار حمیدیه گفت: نخستین شکست نیرو‌های عراقی در جنگ تحمیلی در حمیدیه با گرفتار شدن تانک‌های دشمن در گِل حاصل از رهاسازی آب در زمین‌های کشاورزی از سوی مردم رقم خورد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، شاهین هاشمی فرماندار شهرستان حمیدیه در مراسم بزرگداشت حماسه مردم حمیدیه در ۹ مهرماه ۵۹ گفت: جلوگیری از پیشروی دشمن بعثی به اهواز، مقاومت و ایستادگی مردم این شهرستان و همراهی با نیرو‌های نظامی، ۳ شاخص مهم این روز تاریخی و غرورآفرین است.

او با اشاره به رشادت‌های مردم حمیدیه افزود: مردم شجاع و کشاورزان این شهرستان در ۹ مهر ماه سال ۵۹ با رهاسازی آب به زمین‌های کشاورزی باعث به گِل نشستن تانک‌های عراقی شدند و نخستین شکست این رژیم در دوران ۸ سال دفاع مقدس رقم خورد.

هاشمی بیان داشت: باتوجه به حماسه جهاد عشایر بر استعمار پیر انگلیس و خلق حماسه این روز افتخارآفرین و تحمیل اولین شکست دشمن بعثی، حمیدیه را باید سرزمین حماسه‌ها نامید، هرچند در کشور گرامیداشت جنگ تحمیلی تحت عنوان هفته دفاع مقدس است، اما باید در این شهرستان با استناد به حماسه ۹ مهر دهه دفاع مقدس تعریف شده و گرامی داشته شود.

فرماندار حمیدیه به پیگیری‌هایی صورت گرفته در خصوص ثبت ملی ۹ مهر اشاره کرد و ادامه داد: مسئولان استانی باید در رابطه با ثبت ملی این روز حماسی همکاری کنند، چراکه روز‌های جنگ و رشادت‌های دلاورمردان و رزمندگان نباید از خاطره‌ها پاک شود و باید به نسل‌های آینده انتقال یابد تا بدانند هر آنچه دارند از خون شهدا و ایثارگری‌های جوانان نسل جنگ است.

براساس این گزارش؛ در مراسم بزرگداشت حماسه ۹ مهر ماه، سالروز نخستین شکست دشمن بعثی عراق در دفاع مقدس در شهرستان حمیدیه با حضور سردار شاهوار پور فرمانده سپاه حضرت، ولی عصر (عج) خوزستان، جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، خانواده معظم شهدا، ایثارگران، اقشار مختلف مردم و عشایر غیور حضور داشتند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار