با این ترفند‌ها دست سارقان را از منزل خود کوتاه کنید

رئیس پلیس آگاهی استان خوزستان ترفند‌های ساده و کاربردی برای پیشگیری از سرقت منزل را تشریح کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سرهنگ سهراب حسین نژاد رئیس پلیس آگاهی استان خوزستان گفت: شهروندان برای پیشگیری از سرقت منزل و در امان ماندن از سارقان باید ترفند‌های ساده، اما کاربردی را استفاده کرده و دست سارقان آنها را کوتاه کنند.

او افزود: برای جلوگیری از سرقت منزل خود توپی قفل را با بدنه درب همسطح کرده و برای امنیت محل خود در شب، از نگهبانان محلی و مورد تأیید نیروی انتظامی کمک بگیرید، همچنین در مواقعی که مجبور به نگهداری موقت وجوه نقد و اشیای قیمتی در منزل هستید، از پنهان کردن آن به صورت یک جا خودداری کرده و از گاوصندوق سالم و مطمئن استفاده کنید.

سرهنگ حسین نژاد صحبت کردن از میزان اموال و دارائی موجود خود در منزل برای افراد ناشناس و کسانی که اعتماد کافی به آن‌ها ندارید را اشتباهی محض دانست و اظهار داشت: برخی از شهروندان اقدام به نوشتن نام و مشخصات خود بر روی زنگ منزل می‌کنند که این کار اشتباه است و ضریب سرقت‌ها را افزایش می‌دهد.

رئیس پلیس آگاهی استان خوزستان بیان کرد: چنانچه در اطراف محل زندگی شما خانه‌های خالی از سکنه و نیمه ساز وجود دارد از منزل خود مراقبت بیشتری به عمل آورید و در مواقعی که به مسافرت می‌روید از همسایگان یا اقوام مورد اطمینان خود بخواهید که از منزلتان مراقبت کنند، همچنین نباید برنامه سفر خود نزد افراد ناشناس بازگو کنید تا برای سرقت برنامه ریزی نکنند.

او ادامه داد: نباید نسبت به خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های متوقف و سرنشینان آن در پیرامون منزل خود بی‌تفاوت باشید و در صورت مشاهده موارد مشکوک، شماره و سایر مشخصات آن‌ها را یادداشت کنید و بلافاصله به مراکز ۱۱۰ پلیس اطلاع دهید. ضمن اینکه باید از باز کردن درب بروی افراد ناشناس مخصوصاً به هنگام شب خودداری کرده و این مورد را به فرزندان خود نیز یادآوری کنید.

سرهنگ حسین نژاد بر روشن نگه داشتن محوطه بیرون منزل تاکید و تصریح کرد: از افشا کردن محل نگهداری وجوه نقد، جواهرات و اشیای با ارزش خود نزد همسایگان و بستگانی که مورد اطمینان نیستند جداً بپرهیزید و از ورود افراد ناشناس تحت عنوان متکدی، فالگیر، رمال و ... به داخل منزل خود ممانعت کنید.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار