خودروی 2021 BMW 4 با سقف برزنتی به بازار می آید

به دنبال مدل جدید کوپه سری 4 BMW، سری جدید BMW 4 2021 مدل کانورتیبل به بازار عرضه می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،  به تازگی و به دنبال عرضه مدل جدید کوپه سری 4 شرکت BMW، سری 2021 جدید BMW 4 مدل کانورتیبل را به بازار عرضه می‌کند. مدل‌های 430i و M440i با RWD یا xDrive بدون جعبه دنده دستی تولید شده و در دسترس هستند. 

همانطور که انتظار می‌رفت، مدل چهارنفره 430i و M440i در مدل  پنجره جلو از مدل غول پیکر همتای کوپه استفاده می‌کنند اما حتما از تغییر صفحه سخت متحرک قبلی به یک رویه نرم سنتی و برزنتی شگفت زده می‌شوید. در حالی که صفحه سخت متحرک سری 4 قبلی و همچنین سری 3 قبلی ، قابلیت تبدیل به نسل E93 را دارند ،BMW چندین مزیت برای ساخت سوئیچ را یادآوری می‌کند.


بیشتر بخوانید


ادعا می‌شود که سطح نرم و چند لایه عایق بندی شده ۴۰ درصد سبک‌تر از رویه سخت است و هنگام پایین آمدن، جمع و جورتر است و در یک صندوق عقب بزرگتر ۱.۲ فوت مکعب جمع می‌شود. قسمت بالای رویه به رنگ مشکی یا Starlight مشکی (مشکی با نقره بافته شده در مواد) است و می‌تواند با سرعت ۳۱ مایل در ساعت بالا و پایین برود که ۱۸ ثانیه طول می‌کشد. همچنین جمع شدن سقف می‌توانند از طریق ریموت در اتومبیل‌های مجهز به Comfort Access که به صورت استاندارد در M440i و در M430i اختیاری است، انجام شود.

خودروی 2021 BMW 4 با سقف برزنتی

مدل 430i از همان پیشرانه ۲.۰ لیتری B 46 استفاده می‌کند که توسط یک توربوشارژر دو پیمایش تقویت می‌شود و ۲۵۵ اسب بخار قدرت و ۲۹۵ پوند فوت گشتاور ایجاد می‌کند. همچنین  موتور B48، سه دهم لیتری دارای یک توربوی دو پیمایشی است که ۳۸۲ اسب بخار قدرت و ۳۶۹ پوند فوت گشتاور را تولید می‌کند.

خودروی 2021 BMW 4 با سقف برزنتی

شرکت BMW می‌گوید که 430i convertible باید در ۵.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ برسد، در حالی که 440i قادر است در ۵.۰ ثانیه این کار را انجام دهد. مانند کوپه، B48  توسط یک سیستم کمکی ترکیبی استارت / ژنراتور ۴۸ ولتی بهم پیوسته است. این انرژی ترمز را که در یک باتری ۴۸ ولتی ذخیره می‌شود بازیابی می‌کند و می‌تواند آن انرژی را برای تکمیل پیشرانه تحت شتاب ضربه بزند. همچنین عملکرد سیستم start-stop را نرم و آهسته می‌کند و این امکان را می‌دهد که موتور بنزینی را  با سرعت ۹ مایل در ساعت در هنگام کاهش سرعت خاموش کند. 

کانورتیبل های 2021 430i و M440i هر دو را می توان با چرخ دنده عقب یا AWD تهیه کرد در حالی که کوپه به صورت M440i درایو عقب ارائه نمی شود. با داشتن هر دو موتور ، تنها گزینه انتقال قدرت شما موتور هشت سرعته اتوماتیک است ، زیرا موتور شش سرعته قبلاً در 430i و 440i ارائه شده بود که به تاریخ پیوست.  چین خوردگی جدی و جالبی در مدل هشت سرعته اتوماتیک حالت Sprint آن است. با کشیدن پدال شیفت به سمت چپ  و نگه داشتن آن و پاسخ گاز ، سیستم اگزوز و نقشه برداری سیستم انتقال قدرت به حالت Sport تبدیل می‌شوند، در حالی که جعبه دنده به پایین ترین دنده ممکن تغییر می‌کند. 

خودروی 2021 BMW 4 با سقف برزنتی

مدل M440i با تزئینات شاسی اضافی از جمله سیستم تعلیق M Sport، ترمز‌های M Sport و فرمان Variable Sport همراه است که می‌توان همه آن‌ها را به 430i هم اضافه کرد. سیستم تعلیق Adaptive M و یک بسته هندلینگ پویا برای هر دو مدل اختیاری است.

خودروی 2021 BMW 4 با سقف برزنتی

از ویژگی‌های جدید فناوری این مدل‌ها می‌توان به استاندارد صفحه نمایش لمسی ۸.۸ اینچی با واحد ۱۰.۲۵ اینچی به همراه خوشه ابزار دیجیتال ۱۲.۳ اینچی اشاره کرد. پیمایش همانند Apple CarPlay و Android Auto بی سیم گنجانده شده است. کمک‌های راننده استاندارد شامل هشدار برخورد به جلو با تشخیص عابر پیاده و ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از خط با کمک نگهدارنده خط، نظارت بر نقاط کور و هشدار عبور متقابل عقب است. موارد اختیاری شامل کروز کنترل تطبیقی با قابلیت توقف و حرکت، Assisted Traffic Jam Assist، پارکینگ خودکار، ضبط درایو و دوربین 3D هم وجود دارد. با استفاده از مورد دوم، می‌توان یک تصویر زنده از سری ۴ پارک شده را در تلفن هوشمند دید.

سری ۴ کانورتیبل مانند نمونه کوپه خود کمی بیش از پنج اینچ طول، ۱.۶ اینچ فاصله محوری و یک اینچ عرض بزرگ‌تر شده است. مدل‌های 440i دارای رنگ مات خاکستری سریم بر روی عناصر مختلف خارجی هستند، در حالی که بسته Shadowline آن‌ها را به رنگ سیاه براق نشان می‌دهد. M Sport Package همچنین دارای تزئینات مشکی و همچنین سپر‌های عقب و عقب استیل است. اتومبیل موجود در این تصاویر در San Remo Green Metallic به پایان رسیده است، یکی از سه رنگ جدید از کل پالت خارجی ۱۱ (۹ رنگ آن با هزینه اضافی) است.

خودروی 2021 BMW 4 با سقف برزنتی

قیمت‌های قابل تبدیل سری ۴، ۲۰۲۱ از ۵۴.۰۹۵ دلار (با احتساب مقصد ۹۹۵ دلار) شروع می‌شود،با اضافه کردن xDrive به خودرو،قیمت آن  ۲۰۰۰ دلار اضافه می‌یابد، ارقامی که از سال ۲۰۲۰ بدون تغییر هستند.مدل  2021 M440iکانورتیبل ۶۴.۹۹۵ دلار است، با افزودن xDrive به M440i، قیمتش به ۶۶.۹۹۵ دلارمی‌رسد، که در هر دو ۳۸۵۰ دلار بیشتر از مدل معرفی شده است. 430i و M440i قرار است در مارس ۲۰۲۱ به نمایندگی‌های فروش برسند و همتایان xDrive آن‌ها قرار است در ماه ژوئیه وارد بازار شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.