جریمه خط هوایی امارات به دلیل استفاده از حریم هوایی ایران

وزارت حمل‌ونقل آمریکا شرکت هوایی امارات را به دلیل استفاده از حریم هوایی ایران در سال گذشته میلادی، ۴۰۰ هزار دلار جریمه کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بغدادالیوم، وزارت حمل و نقل آمریکا، روز پنج‌شنبه گفت که خط هوایی امارات به دلیل انجام پرواز‌ در حریم هوایی ایران، ۴۰۰ هزار دلار جریمه شده است.

این پرواز دارای کد (JetBlue Airways JBLU.O) بوده و بنا بر ادعای آمریکایی‌ها باید تابع قوانین واشنگتن باشد. وزارت حمل و نقل آمریکا اعلام کرد که امارات به مدت ۱۹ روز در ماه ژوئیه ۲۰۱۹ پرواز‌هایی را بر فراز مناطقی از حریم هوایی ایران انجام داده است. پرواز هواپیماهای متعلق به شکت اماراتی در حالی است که آمریکا استفاده از حریم هوایی ایران  را برای هواپیماها منع کرده است.

امارات در واکنش به این جریمه اعلام کرده که این موضوع اشتباهی غیرعمدی بوده، ابوظبی این را هم گفته که با صدور جریمه برای حل شدن مسئله، مشکلی ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجید موحدی
۲۱:۱۵ ۲۱ مهر ۱۳۹۹
امارات کشوری که هیچ اختیاری از خود ندارد و با ذلت از اربابش آمریکا دستور مییگیرد. به امید روزی که تمامی سواحل خلیج فارس پایگاه و خاک ایران شوند. تمامی سواحل حتی سواحل جنوبی خلیج همیشه فارس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
آمریکا زورگو است .
هر کشوری که بخواهد زیر زور آمریکا نرود ، تاوان سنگینی دارد .
ولی یک روز بالاخره صدای کشورها از این زورگویی در خواهد آمد .
آخرین اخبار