فرماندار مرند بر تربیت نیروی انسانی برای مقابله با بحران‌ها تاکید کرد

فرماندار شهرستان ویژه مرند گفت:دستگاه‌های مسئول باید نسبت به بحران‌های احتمالی برنامه ریزی کرده و با تربیت نیروی انسانی از لحاظ ذهنی و عملی در آمادگی کامل باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،داود گرشاسبی فرماندار شهرستان ویژه مرند گفت:کلیه دستگاه‌های مربوط باید ضمن بروز رسانی کلیه دستگاه‌های خود از لحاظ نیروی انسانی برای مواقع بحرانی آمادگی کامل داشته باشند.

او افزود: مدیریت منسجم در زمان بحران و تربیت نیروی انسانی متخصص برای مقابله با بحران از عوامل اصلی در کنترل بحران است.

او اضافه کرد: دستگاه‌های متولی همچنین نسبت به شریان‌ها و زیرساخت‌های شهرستان اشرافیت داشته باشند.

فرماندار ویژه مرندخاطر نشان کرد:آمادگی شبکه‌های توزیع از جمله برق، گاز، نفت، آب و فاضلاب، دارو، غذا و سایر موارد برای مقابله و مدیریت بحران، الزامی است و ادارات این موارد را در دستور کار خود قرار دهند.

گرشاسبی با اشاره به در پیش بودن فصل بارش گفت: شرایط آب و هوایی شهرستان ایجاب می‌کند تا دستگاه‌های متولی بحران، با تشکیل کمیته زمستانی و تامین نمک لازم برای جاده‌ها در آمادگی کامل باشند.

او افزود: مشخص نمودن محل‌هایی برای اسکان‌های اضطراری،تامین سوخت مورد نیاز شهرستان،لایروبی رودخانه‌ها و آمادگی برای امداد و نجات کوهستان توسط دستگاه‌های متولی امر در اولویت برنامه‌ها باشد.

اویادآوری کرد: در شهر، مدیریت بحران بر عهده شهرداری و در روستا‌ها بر عهده دهیاران و شورا‌ها است و اقلام مورد نیاز برای مقابله و یا حتی پیشگیری از بحران تهیه و آماده شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار