صدور ۲۵۰ هزار جلد سند مالکیت در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای تاسیس ثبت اسناد تاکنون ۲۵۰ هزار جلد سند مالکیت در استان صادر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمود بهرسی مدیرکل ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای تاسیس ثبت اسناد تاکنون ۲۵۰ هزار جلد سند مالکیت در استان صادر شده است که ۴۹ درصد سند‌های صادر شده سند تک برگی (کاداستر) است که شامل اسناد تبدیلی از دفترچه‌ای به تک برگی و اسناد صادر کاداستری است.

او افزود: با توجه به بی‌توجهی برخی از مالکان در تبدیل اسناد دفترچه‌ای خود به اسناد کاداستری، اجرای این طرح کُند پیش می‌رود و بیش از ۱۵ سال طول می‌کشد، تا اسناد دفترچه‌ای به کاداستری تبدیل شود.


بیشتر بخوانید


بهرسی با اشاره به پایان مهلت پنج ساله قانون حدنگار اضافه کرد: به افرادی که اسناد دفترچه‌ای دارند خدمات ارائه نمی‌شود و از مالکان در خواست می‌شود تا نسبت به تبدیل اسناد خود اقدام کنند.

او ادامه داد: ۱۵۵ هزار هکتار از اراضی ملی استان تثبیت مالکیت شده است که با اراضی ملی که سال‌های گذشته تثبیت مالکیت شده، این میزان به ۶۶۷ هزار هکتار رسیده است.

بهرسی گفت: ۹۷ درصد از مجموع یک میلیون و ۱۵ هزار هکتار اراضی ملی استان سند دفترچه‌ای دریافت کردند که باید هرچه سریعتر نسبت به تبدیل این اسناد به تک برگی اقدام شود.

او افزود: برای صدور ثبت تک برگی که نیاز به تدوین نقشه جدید بر اساس مختصات و نقشه هوایی و ثبت در سامانه شمیم و کاداستر است، ۷۰ روز زمان نیاز است.

بهرسی اضافه کرد: صدور سند تک برگی از جعل و تخلف و همچنین تعدی در اراضی ملی و مسکونی جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.