کارگردان تئاتر در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نباید فقط رفیق روز‌های خوب تئاتر باشیم

آرش سنجابی گفت: در این روز‌ها که کرونا وجود دارد، رسالت ما برای اجرای نمایش بیش از همیشه است.

آرش سنجابی کارگردان نمایش «مرغ ماهیخوار» که این روز‌ها در پردیس سپند روی صحنه میرود، در گفتگو با خبرنگار  حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: «مرغ ماهیخوار» یکی از آثار معروف گروه تئاتر «دیگر» یعنی گروه ماست. این نمایش را چند بار در کشور‌های خارجی هم روی صحنه برده ام. اما برای این دوره از اجرا که تعداد زیادی از بازیگرانش عوض شده است، حدود دو ماه تمرین کردیم. خوشبختانه در ترکیب جدیدی که الان داریم، لحظات زیبایی خلق میشود و من بعنوان کارگردان احساس میکنم که این نمایش به یک بلوغ رسیده است.

وی با بیان اینکه با خواست و رضایت خودم نمایش را در این روز‌ها روی صحنه بردم افزود: معتقد هستم که ما نباید فقط رفیق روز‌های خوب تئاتر باشیم. در این روز‌ها که کرونا وجود دارد، اتفاقا رسالت ما برای اجرای نمایش بیش از همیشه است. زیرا اینبار باید چراغ تئاتر را روشن نگه میداریم و نشان دهیم که این حرفه هم همانند هر صنف دیگری در جهان که در حال کار است باید کار و فعالیت کند.

سنجابی گفت: دوستان من در بیشتر کشور‌های جهان نمایش روی صحنه میبرند. ما اینجا هیچ حمایتی نه از جانب دولت و نه از طرف ابزار‌ها و رسانه‌ها نمی‌بینیم. فقط خودمان در عرصه حاضر هستیم بنابراین خودمان هم باید روی صحنه ایستادگی کنیم.

وی ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر وضعیت تئاتر خوب نیست و مثل یک جامعه‌ای است که بخش زیادی از آن به یک ویروس مبتلا شده است. امیدوارم بزرگان تئاتر بر صحنه بمانند، نمایش اجرا و بقای این حرفه را تضمین کنند. در نمایش مرغ ماهیخوار، حمیدرضا نعیمی از بزرگان تئاتر بازی می‌کند. من هر شب به او می‌گویم که تو تصویر واقعی تئاتر بر روی صحنه در ایام کرونا هستی. امیدوارم دیگر بزرگان هم حضور خود را روی صحنه حفظ کنند.

این کارگردان تئاتر درباره میزان تاثیر کرونا بر تئاتر گفت: ما قبل از کرونا هم بیمار بودیم و کرونا فقط وضعیت را بدتر کرد. تصویری که شیوع کرونا از تئاتر به ما ارائه میدهد بسیار ترسناک است. اینکه یک روز به جایی برسیم که اصلا تئاتری وجود نداشته باشد مرا میترساند. امیدوارم هرچه زودتر به عرصه بیاییم و کار کنیم.

وی همچنین درخصوص جشنواره‌های تئاتر و تاثیر آن بر بهبود این حرفه بیان کرد: هر جشنواره در مسیر مشخص خود حرکت میکند. اگر من همسو با مسیر آن‌ها باشم در آن شرکت و اگر هم نباشم شرکت نمیکنم. اینکه جشنواره‌ای هم وجود نداشته باشد خود یک نوع محدود کردن است. طبیعتا جشنواره‌ای که سطح و سوپاپ‌هایی داشته باشد تا آثار فاخر در آن شرکت کنند، حتما به وضعیت تئاتر کمک می‌کند و باعث می‌شود که چهره‌های جدید معرفی و جایگاه بزرگان بیش از پیش تثبیت شود.

سنجابی در پایان خاطر نشان کرد: من هیچ درخواستی از هیچ مسئولی ندارم فقط خواهش میکنم که اجازه دهند تا تئاتر به مسیر خودش ادامه دهد.

گفتنی است نمایش مرغ ماهیخوار با بازی حمیدرضا نعیمی، ایمان اصفهانی، رازیما میرزایی، پریسا محسنی، کامبیز امینی و رضا جهانی و  کارگردانی آرش سنجابی   تا تاریخ ۲۰ مهرماه هرشب ساعت ۲۱ در سالن شماره ۱ پردیس سپند روی صحنه میرود.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.