معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: در راستای تحقق حقوق شهروندی بانک‌‏های این استان احداث صندوق امانات را در اولویت کار خود قرار دهند.

احداث صندوق امانات در اولویت بانک‌های استان بوشهر قرار گیردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مجید خورشیدی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر در آیین افتتاح صندوق امانات بانک ملی استان بوشهر (شعبه مرکزی) بیان کرد: از زمان احداث صندوق امانات بانکی این موضوع یکی از کمبود‌های استان‎های استان بوشهر محسوب می‌‏شد که بانک ملی استان گام بزرگی در این راستا برداشته اشت.

او عنوان کرد: صندوق امانات بانکی از جمله حقوق شهروندان است چراکه آن‌ها حق دارند از سوی حاکمیت جای امنی برای نگهداشت داشته‏‌های قمیتی آن‌ها فراهم شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر افزود: در رسالت تکلیفی نیز حاکمیت موظف است تا در راستای حفاظت از دارایی‎های شهروندان گام اساسی بردارد.

خورشیدی تاکید کرد: جمع این حقوق شهروندی و تکلیف حاکمیت در خصوص صندوق امانات بانکی به خوبی محقق شده است.

او ادامه داد: صندوق امانات بانکی همچنین منجر به کاهش سرقت از منازل می‏‌شود چراکه اگر سارقان از وجود وسیله قیمتی در منزل خبر نداشته باشند اقدام به سرقت از منازل شهروندان نمی‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: حال که بانک ملی در استان برای این مهم گام برداشته شایسته است سایر بانک‎ها نیز حتی المقدور از منابع داخلی خود برای احداث این صندوق‎ها اقدام کنند.

خورشیدی بیان کرد: امید است شهروندان با استقبال از این صندوق‎ها به همکاران امنیتی و انتظامی برای تامین امنیت بهتر کمک کنند.

رئیس اداره امور شعب بانک ملی در استان بوشهر نیز گفت: صندوق امانات این بانک در شعبه مرکزی در فاز نخست با هزار و ۲۲۲ صندوق و در ۴۷ بلوک احداث شده و قابلیت افزایش آن تا سقف سه هزار صندوق نیز وجود دارد.

داریوش زراعتگر افزود: دیوار و سقف این محیط پیش بینی شده برای صندوق‎ها ضد انفجار و حریق است.

او ادامه داد: برای سایر شهرستان‏های استان از جمله گناوه، دیلم، خورموج و کنگان نیز احداث صندوق امانات بانکی پیش بینی شده و در برخی از این شهرستان‏ها تا پایان سال صندوق امانات بانکی در شعبه مرکزی شهرستان آماده افتتاح می‎شود.

رئیس اداره امور شعب بانک ملی در استان بوشهر عنوان کرد: اندازه این صندوق‌‎ها در سه اندازه کوچک، متوسط و بزرگ تعریف شده که هزینه نگهداری اشیا و اسناد در این صندوق‎ها به ترتیب یک میلیون و ۵۰۰ هزار، ۲میلیون و ۲۵۰ هزار و سه میلیون ۶۰۰ هزار ریال برای هر سال است.

زراعتگر افزود: شهروندان برای استفاده از این صندوق‏‌ها باید به ترتیب ۱۲، ۱۸ و ۳۶ میلیون ریال ودیعه نزد بانک بگذارند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.