آلمان به درخواست دادستانی روسیه درباره پرونده ناوالنی پاسخ نمی‌دهد

وزارت امور خارجه روسیه از آلمان به دلیل عدم پاسخگویی به دادستان‌های روس درباره پرونده «الکسی ناوالنی» انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه مسکو در بیانیه‌ای که امروز شنبه منتشر شد، گفت: آلمان هنوز به درخواست‌های دادستان‌های روسیه برای دستیابی کنسولگری به پرونده الکسی ناوالنی، شهروند منتقد دولت روسیه پاسخ نمی‌دهد.

روسیه اظهار داشت: "ما همچنان اصرار داریم که پاسخی به این درخواست‌ها دریافت کنیم."

مسکو چهارمین درخواست حقوقی را برای دسترسی به ناوالنی ارسال کرد. علاوه بر این، روسیه در بیانیه‌ای گفت که آماده گفتگو در مورد پرونده ناوالنی است.

پیش از این، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان گفته بود که اگر محققان بین المللی مسمومیت ناوالنی را تأیید کنند، آلمان روسیه را تحریم می‌کند.

الکسی ناوالنی ماه گذشته در یک پرواز داخلی در سیبری بیمار شد و به کما رفت؛ او در همان شرایط با هواپیما به بیمارستانی در برلین منتقل شد. طبق اظهارات پزشکان آلمانی، آزمایش‌ها حاکی از مسمومیت ناوالنی است.

مسکو اتهام‌زنی اروپا درباره نقش روسیه در مسمومیت ناوالنی را شدیدا رد کرده است. هفته گذشته نیز «سرگئی ناریشکین» رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه موسوم به (SVR)، اعلام کرد الکسی ناوالنی هنگام خروج از روسیه به مقصد آلمان، هیچ سمی در بدن خود نداشته است. به تازگی خبر رسیده که تحقیقات کشور روسیه درباره پرونده این منتقد دولت آغاز شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار