افزایش ۴۱ درصدی میانگین بارش‌ها در خراسان‌جنوبی

مدیرکل هواشناسی خراسان‌جنوبی از افزایش ۴۱ درصدی میانگین بارش‌های استان در سال زراعی گذشته نسبت میانگین بلند مدت خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، خندان رو مدیرکل هواشناسی خراسان‌جنوبی گفت: بر اساس خروجی مدل‌های اقلیمی پیش‌بینی فصلی، میزان بارش‌های خراسان‌جنوبی در ماه‌های مهر و آبان در سال زراعی جاری کمتر و در ماه‌های آذر و دی بارش‌ها در حد نرمال خواهد بود.

او افزود: میانگین ۱۲ ساله بارش‌های استان در فصل پاییز حدود ۱۸ میلی‌متر و در فصل زمستان ۶۱ میلی‌متر است.

خندان رو عنوان کرد: دمای هوا هم در آبان ماه حدود نیم تا یک درجه سانتی‌گراد و در ماه‌های آذر و دی حدود یک تا دو درجه سانتی‌گراد نسبت به میانگین بلند مدت افزایش داشته و هوا گرم می‌شود.

 مدیرکل هواشناسی خراسان‌جنوبی از افزایش ۴۱ درصدی میانگین بارش‌های استان در سال زراعی گذشته نسبت میانگین بلند مدت خبرداد و افزود: در سال زراعی گذشته به‌طور میانگین ۱۵۵ میلیمتر باران در استان بارید.


بیشتر بخوانید


او بیان کرد: بیشترین میزان این بارش‌ها در شهرستان قاین با ۳۲۰ میلی‌متر ثبت شد که نسبت به میانگین بلندمدت شهرستان ۷۹ درصد افزایش داشته است.

خندان رو با بیان اینکه کمترین مقدار بارش در سال زراعی گذشته مربوط به شهرستان نهبندان با ۹۳ میلیمتر بوده است، افزود: در شهرستان بیرجند نیز در این مدت ۲۴۵ میلی‌متر باران بارید که نسبت به میانگین بلند مدت ۶۲ درصد و نسبت به سال آبی قبل آن، ۲۲ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.