علی‌رغم انتقادات گسترده از عملکرد حزب لیکود؛

الشرق الاوسط: گویا نتانیاهو خیال کناره‌گیری ندارد

الشرق الاوسط در مطلبی به بررسی اختلافاتی پرداخت که در کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی وجود دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قصد ترک کابینه این رژیم را ندارد و حزب لیکود او را به تلاش برای نابودی کابینه متهم می‌کند.

روزنامه الشرق الاوسط به نقل از یک منبع ارشد در حزب آبی و سفید به ریاست بنی گانتس که نخست‌وزیر جایگزین نیز هست، گفت: وی (گانتس) قصد ندارد از ائتلاف خارج شود، زیرا چنین اقدامی به بنیامین نتانیاهو این اجازه را می‌دهد تا حداقل در شش ماه آینده هر کاری را که دلش بخواهد انجام دهد.

این منبع افزود: موقعیت بنی گانتس تحت تأثیر استعفای «اساف زامیر» عضو حزب آبی و سفید و وزیر گردشگری اسرائیل از کابینه ائتلافی، قرار نگرفته است.

زامیر روز جمعه گذشته از قصد خود برای ترک کابینه خبر داد. زامیر در صفحه فیس بوک خود نوشت با توجه به اینکه اسرائیل در آستانه پرتگاه قرار دارد، نگران آینده است و برای او روشن است که تا زمانی که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر باشد، اوضاع تغییر نخواهد کرد.

زامیر در ادامه نوشت بحران کرونا و پیامد‌های وحشتناک آن، از اولویت‌های نتانیاهو نیست، بلکه فقط ملاحظات شخصی و قضایی و دادگاهی وی مد نظر اوست.

استعفای زامیر اختلافات بیشتری را بین لیکود و حزب آبی و سفید ایجاد کرد و پس از تصمیم گانتس برای تعیین "دادستان کل" در اسرائیل بدون در نظر گرفتن حزب لیکود اختلافات عمیق‌تر شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار