منابع خبری در ترکیه اعلام کردند که مذاکرات بین آنکارا و آتن به میزبانی ناتو که در خصوص اختلافات در شرق دریای مدیترانه است، در موعد از پیش تعیین شده برگزار نمی‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، ترکیه و یونان روز یکشنبه دور بعدی مذاکرات فنی خود را در مورد دریای مدیترانه به تعویق انداختند.

هفتمین نشست قرار بود در روز دوشنبه و در مقر ناتو برگزار شود، قرار بود هیئت‌های نظامی دو طرف جزئیات فنی را در این دور از مذاکرات بررسی کنند.

منابعی که خواستند تا نامشان فاش نشود، گفتند که هر دو طرف در مورد تأخیر در مذاکرات توافق کردند و قرار است تا این نشست در روز‌های بعدی برگزار شود.

هیئت‌های نظامی ترکیه و یونان از ۱۰ سپتامبر درگیر مذاکراتی فنی هستند که میزبان آن ناتو است. این مذاکرات پس از تماس تلفنی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در اوایل سپتامبر برنامه ریزی شد. آخرین دور مذاکرات در تاریخ ۲۹ سپتامبر برگزار شده و پس از آن روند گفت‌وگوها متوقف شد.

ترکیه به تازگی و پس از وقفه‌ای، مجددا عملیات حفاری و اکتشاف منابع نفتی خود را آغاز کرده است. یونان مدعی است که فعالیت دریایی ترکیه در منطقه‌ای است که بخشی از حوزه اقتصادی این کشور به شمار می‌آید. در مقابل اردوغان هم گفته که در برابر قلدری هیچ کشوری تسلیم نمی‌شود و به فعالیت قانونی خود در دریای مدیترانه ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار