نخستین بانوی مدال‌آور وزنه‌برداری: گوی سبقت را از مردان می‌رباییم+فیلم

الهام حسینی دو سال پیاپی قهرمان وزنه برداری بانوان کشور شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سیده الهام حسینی (زاده ۲۵ شهریور ۱۳۶۷ در لرستان)، وزنه‌بردار زن تیم ملی ایران است.

الهام حسینی در پاسخ به این سوال که رشته تحصیلی اش چیست و قبل از آنکه وزنه‌بردار شوی در چه رشته‌هایی ورزشی فعالیت داشته است گفت: دکترای فیزیولوژی ورزش خواندم. پیش از آنکه وارد وزنه‌برداری شوم از سال ۸۷ در رشته رزمی فعالیت می‌کردم. در آن برهه به تیم ملی نوجوانان کاراته دعوت شدم اما به دلیل نبود اعزام و اردو در این رشته؛ علاقه‌ای به ادامه آن نداشتم. دو و میدانی و هندبال رشته‌های دیگری است که در آن فعالیت می‌کردم. پس از مدتی در لیگ برتر فوتبال و نیز مسابقات مچ‌اندازی شرکت کردم. منتهی بدنبال یک رشته بودم تا توانایی‌هایم را به نمایش بگذارم، بنابراین وارد وزنه‌برداری شدم و خیلی‌ها گفتند که برای ورود به این عرصه دیر اقدام کردی و در این سن نمی‌توانی وزنه بزنی. با وجود این حرف‌های دلسرد کننده ادامه دادم. وقتی اولین اطلاعیه رکوردگیری در وزنه‌برداری را دیدم، به مدت یک‌ماه بدون مربی و امکانات تمرین کردم و نحوه گرفتن ملیه و بالا بردن آن را یاد گرفتم.

اوادامه داد : در شهرستان درود در لرستان تمرین می‌کردم و مربی نداشتم. در رکوردگیری شرکت کردم و از آن پس متوجه شدم که وزنه برداری زنان به صورت جدید شروع شده است و از این پس در مسابقات بین‌المللی شرکت می‌کنند.

او نخستین مدال‌آور تاریخ وزنه‌برداری زنان ایران در مسابقات بین‌المللی است که در مسابقات جام نعیم سلیمان‌اوغلو در سال ۱۳۹۸ مدال برنز با مجموع ۱۹۸=۱۱۰+۸۸ دسته ۷۶ کیلوگرم را به‌دست‌آورد.

قهرمان وزنه برداری بانوان کشور به همراه پوپک بسامی، ابریشم ارجمندخواه، پریسا جهانفکریان، اعضای نخستین تیم ملی وزنه‌برداری زنان ایران اعزامی به مسابقات جهانی را تشکیل دادند.

حسینی در مسابقات قهرمانی آسیا رتبهٔ ششم در گروه A وزن ۷۱ کیلوگرم را کسب کرد. [۷]الهام حسینی عضو تیم ملی وزنه‌برداری زنان ایران اعزامی به مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری جهان ۲۰۱۹ است. (به همراه ابریشم ارجمندخواه، پوپک بسامی، پریسا جهانفکریان). این برای نخستین بار است که تیم زنان ایران در مسابقات جهانی این رشته شرکت می‌کند.

الهام حسینی تنها وزنه‌بردار زن ایران بود که در گروه A رقابت کرد.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار