پرورش قزل آلا در منطقه سیستان آغاز شد

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان (آبهای داخلی) گفت: فصل پرورش ماهیان سردآبی در این استان با رهاسازی بچه ماهی قزل آلای رنگین کمانی در استخرهای پرورش ماهی زهک آغاز شد.

عیسی میرانی شاهرودی مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان (آبهای داخلی)  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،   اظهارداشت: در مرحله نخست رهاسازی، ۱۰ هزار قطعه بچه ماهی قزل آلا با وزن متوسط ۶۰ تا ۷۰ گرم در پنج باب استخر پرورش ماهی شهرستان زهک رهاسازی شد.

او گفت: تجربیات موفق اجرای پروژه افزایش تولید در واحد سطح و استفاده از بچه ماهی با وزن بالا در ابتدای دوره پرورش در سال گذشته باعث تولید بیش از ۲.۴ تن ماهی قزل آلا از یک باب استخر ۲۰۰ متری شد که این امر سبب ترغیب و گرایش سایر پرورش دهندگان به رهاسازی بچه ماهی با وزن بالا در استخرهای خود شده است.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان افزود: در این راستا پس از ساماندهی، هدایت آبزی پروران و بررسی وضعیت بازار فروش بچه ماهی، متقاضیان بصورت گروهی اقدام به خرید و حمل بچه ماهی از خراسان رضوی کردند و برای اولین بار در طی چند سال اخیر رهاسازی بچه ماهی سردآبی در نیمه اول مهر انجام شد.

او اظهار امیدواری کرد که با عنایت به رهاسازی بچه ماهی در زمان مناسب و وزن اولیه بالا توام با افزایش تجربه و آگاهی آبزی پروران، بکارگیری روش‌های علمی و نوین در پالایش و اکسیژن رسانی به استخرها، شاهد فصل پرورش موفق و افزایش تولیدات ماهیان سردآبی در سطح سیستان و بلوچستان باشیم.

سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی منابع آبی دارای ۲ اداره کل شیلات در شمال و جنوب استان است که اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان(آبهای داخلی) مستقر در زابل واقع در شمال استان وظیفه کنترل و حمایت از منابع آبی داخلی و اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان مستقر در بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آبهای دریای عمان فعال است.

چابهار و کنارک به عنوان بنادر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله حدود ۷۰۰ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده‌اند.

انتهای پیام/ع 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار