زرین آمیزی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نتایج دعوت به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان اعلام شد

سخنگوی سازمان سنجش از اعلام نتایج پذیرفته شدگان چند برابر ظرفیت کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ دانشگاه فرهنگیان خبر داد.

فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، از اعلام نتایج پذیرفته شدگان چند برابر ظرفیت کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ برای ورود به دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: اسامی دعوت شدگان به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان هم اکنون بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است.

او در ادامه بیان کرد: داوطلبان با ورود به سایت سازمان سنجش بخش آزمون سراسری بر روی لینک نتایج دعوت شدگان به مصاحبه کلیک کنند. 

سخنگوی سازمان سنجش با اشاره به اینکه داوطلبان می‌توانند به دو روش نتایج دانشگاه فرهنگیان و دعوت به مصاحبه را مشاهده کنند، افزود: داوطلبان در روش اول بر اساس شماره پرونده و مشخصات فردی و در روش دوم بر اساس شماره داوطلبی و مشخصات فردی می توانند اقدام به مشاهده نتایج خود کنند.

زرین آمیزی در ادامه گفت: بعد از دعوت به مصاحبه پذیرفته شدگان و انجام مصاحبه توسط دانشگاه‌ نتایج نهایی کنکور سراسری و اسامی پذیرفته شدگان نهایی هفته اول آبان ماه ۹۹ بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد..

نکات مهم

کلیه رشته‌های تحصیلی ویژه فرهنگیان در همه گروه‌های آزمایشی، مخصوص شاغلین رسمی و پیمانی آموزش و پرورش است. سایر داوطلبان اعم از معلمان حق التدریس و آموزش یاران نهضت سوادآموزی قراردادی، آزاد و … مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی ویژه فرهنگیان نبوده و در صورت انتخاب و قبولی در هر یک از رشته‌های تحصیلی مزبور، قبولی آنان پذیرفته نخواهد شد.

دریافت فرم معلم مبنی بر موافقت کتبی با ادامه تحصیل شاغلین رسمی و پیمانی از اداره آموزش و پرورش محل خدمت الزامی است.

از بین داوطلبانی که در لیست انتخاب رشته کنکور خود، کد رشته محل‌های مربوط به دانشگاه‌های تربیت معلم را جای داده اند، حدودا دو برابر ظرفیت پذیرش هر دانشگاه، دعوت به مصاحبه می‌شوند. (شرکت در جلسه مصاحبه تضمین کننده قبولی نهایی داوطلبان نیست.)

مزایای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان

قبولی در دانشگاه فرهنگیان باعث می‌شود که دانشجویان از همان ابتدای پذیرش در دانشگاه استخدام شوند.

مزیت دیگر قبولی در دانشگاه فرهنگیان این است که دانشجو از همان ابتدای شروع و ثبت نام در دانشگاه (در دوره ۴ ساله دانشجویی) حقوق ثابت می‌گیرد.

۴ ساله مدت تحصیل در دانشگاه در سنوات خدمتی آن‌ها محاسبه می‌شود به این صورت که این ۴ سال جزو سابقه کار آن‌ها محسوب می‌شود.

دانشجو معلمان همچنین از ترم ۴ شروع به تدریس در مدارس به صورت کاروزی می‌کنند.

مزیت مهم دیگر این است که دانشجویان پسر قبول شده در دانشگاه فرهنگیان خدمت سربازی ندارند و فقط باید دوره آموزشی را بگذرانند.

دانشجویان همچنین از بیمه بازنشستگی و سلامت نیز برخوردار می‌شوند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
حسین
۱۰:۴۷ ۱۹ مهر ۱۳۹۹
واقعا جای تاسف داره معلمی که نقش مهمی در تربیت نسل،اینده رو داره سهمیه وووووووو متاسفم برای کسانی که حق الناس رو پایمال میکنند
Iran (Islamic Republic of)
کنکوری
۱۰:۵۱ ۱۸ مهر ۱۳۹۹
متاسفم برای این شرایط متاسفم برای این عدالتتتتت اموزشی
باتراز 7300وحتی8100در منطقه نه خودم نه دوستام دعوت به مصاحبه نشدیم.تمام شرایط رو هم داشتیم.فقط یه سری که خانواده شهید بودن یا سهمیه ی ایثارگری داشتند بااینکه حتی یک ذره هم زحمت نکشیده بودن دعوت شدن.ولی ما چون بدون سهمیه بودیم دعوت نشدیم.متاسفم برایاین عدالت اموزشی که به رویا ها و ارزوهای ما بچه های بدون سهمیه بازی میکنن:)
بدون زحمت این رتبه هاروبه دست اوردن.
ما که حلال نمیکنیم
Iran (Islamic Republic of)
مظلوم کنکوری
۰۱:۳۹ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
باشگاه خبرنگاران جوان تو رو خدا پیگیری کنین بدون هیچ دلیلی داره حقمون ضایع میشه تمام شرایط دانشگاه فرهنگیان از جمله سن و تراز و معدل و بومی رو داریم و اولویت اول هم انتخاب کردیم ولی تراز های بسیار پایین تر دعوت شدن ولی من و رفیقم با تراز بالاتر دعوت نشدیم به روابط عمومی سنجش هم مراجعه کردیم ولی هیچ فایده ای نداره زحمات چندین سال من و امثال من برای معلمی به هدر میره و ما صدامون به هیچ کجا نمیرسه مگه میشه با رتبه 1000 منطقه 2 و انتخاب تمام کدرشته های بومی استان در اولویت اول دعوت به مصاحبه فرهنگیان نشی خدایا خودت کمک کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
ما به مصاحبه دعوت نشدیم با تراز7000.از سازمان سنجش اعتراض داریم
Iran (Islamic Republic of)
زهره
۲۳:۲۹ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
خواهشا جمع کنید فقط پارتی بازی چطورشدکه اکثر بچه فرهنگی قبول میشه انشاالله هرکس حق بچه های واقعادرسخوان ماروضايع کنه حقوق خرج بيمارستان بشه خيرنبينه بچه ام از قصه مریض شده واگذارتون میکنم به خدا
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۱:۲۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
کنکوروکلا حذف کنید.