شروع طرح گندزدایی در فضای سبز شهری کرمانشاه

مدیرعامل سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه از شروع طرح گندزدایی ۸۶۰ هکتار فضای سبز شهری کرمانشاه برای مقابله با کرونا خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ فرامرز رحمتی زاده مدیرعامل سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه از زمان شیوع کرونا کار گندزدایی پارک‌های سطح شهر در چندین نوبت انجام شده، گفت : در طرح جدید برنامه داریم بصورت روتین و منسجم‌تر این کار صورت گیرد.

او با اشاره به تعطیلی پارک‌ها و فضا‌های سبز شهری گفت : متاسفانه در این بین برخی افراد به قوانین توجه نکرده و وارد فضای پارک‌ها می‌شوند و در همین راستا باید این محیط‌ها گندزدایی شود تا خطر انتقال کرونا از سوی این افراد به جامعه کاهش یابد.

او در خصوص ایجاد ممنوعیت برای ورود افراد به حریمِ پارک‌ها و فضا‌های سبز، افزود: ایجاد ممنوعیت و محدودیت حقیقتا کار دشواری است، چرا که بطور مثال پارک شرقی ۸۴ هکتار وسعت دارد که محصور نیست و باید چه تعداد نیرو به کار ببریم تا بتوانیم از ورود افراد به حریم آن جلوگیری کنیم.

رحمتی زاده افزود: تنها راهکار موثر در این زمینه آگاه سازی و آموزش به مردم است و مردم باید بدانند که ورود به پارک و فضا‌های سبز در شرایط شیوع کرونا می‌تواند برای آن‌ها خطرناک بوده و سلامت آن‌ها و عزیزانشان را تهدید کند.

این مسئول ادامه داد: با توجه به سهل انگاری عده‌ای مجبوریم کار گندزدایی و ضدعفونی پارک‌ها و فضا‌های سبز را انجام دهیم و این کار از امروز (۱۴ مهر) در سطح تمام مناطق شهرداری شروع می‌شود.

رحمتی زاده با اشاره به وسعت ۸۶۰ هکتاری فضا‌های سبز شهری کرمانشاه گفت: در این طرح تمام اِلمان‌ها، وسایل بازی و وسایل ورزشی در محدوده فضا‌های سبز شهری با استفاده از "آب ژاول" گندزدایی می‌شود.

مدیرعامل سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه با اشاره به وجود ۲۳۶ پارک در سطح شهر کرمانشاه، گفت: در کنار بحث گندزدایی، تلاش داریم در این طرح کار "جرم زدایی" وسایل بازی و ورزشی و شست و شوی کامل این وسایل را نیز انجام دهیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.