فرمانده مدیریت مقابله با کرونا در کلانشهر تهران:

اعمال محدودیت‌ها باید حداقل ۲ هفته باشد

زالی با اشاره به دوره نهفتگی بیماری کووید-۱۹ تاکید کرد: محدودیت‌ها حداقل باید دو هفته اعمال شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زالی فرمانده مدیریت مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در خصوص تداوم محدودیت‌ها گفت: گزارشات میدانی همکاران ما و به خصوص مجموعه صدا و سیما حاکی از آن است که برخلاف تاکید ستاد مبارزه با کرونای استان و استاندار تهران بسیاری از دستورالعمل‌ها مورد توجه واقع نشده است. طبق جلسه‌های صورت گرفته تصمیم بر این شد که ابعاد نظارتی بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی به خصوص در استان تهران بیشتر در دستور کار قرار بگیرد و امیدواریم با اعمال قوانین مربوطه و اعمال جریمه‌های بازدارنده، زمینه برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی فراهم شود.

او افزود: تقاضا می‌کنیم مردم در خصوص مشاغلی که با محدودیت روبه‌رو هستند با ما همکاری لازم را داشته باشند. همچنین مردم در صورتی که تخطی دستورالعمل‌های بهداشتی در زمان اعمال محدودیت‌ها را مشاهده کردند، به استان تهران یا معاونت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی اطلاع دهند که همکاران ما بتوانند در اسرع وقت پیگیری لازم را انجام دهند.


بیشتر بخوانید


زالی گفت: نکته مهم این است که اعمال محدودیت یک هفته‌ای با توجه به اپیدمی ویروس کرونا تاثیر چندانی ندارد و با توجه به دوره نهفتگی این بیماری که دو هفته است حداقل مدت زمان اعمال محدودیت‌ها باید به دو هفته افزایش پیدا کند و در خواست ما از هم اکنون برای استمرار محدودیت‌های در نظر گرفته شده است که در حال پیگیری آن هستیم.

فرمانده مدیریت مقابله با کرونا در کلانشهر تهران ادامه داد: همچنین اعمال جرائم هم در دستور کار ستاد مبارزه با کرونا خواهد بود و امیدوارم در نامه‌ای که با استاندار تهران خطاب به وزیر کشور و وزیر بهداشت نوشتیم، کسانی که با خودرو‌های غیر بومی تردد می‌کنند و سفر‌هایی که باعث افزایش آمار می‌شود؛ جرائم مربوط به عدم رعایت این دستورالعمل‌ها اجرا شود تا شاهد کاهش تردد‌های غیرضرور باشیم.

زالی درباره استفاده از ماسک مطرح کرد: باید به این نکته توجه داشت که آمار استفاده از ماسک حتی در برخی استان‌ها و مناطق پر خطر به زیر ۳۵ درصد رسیده که معدل این آمار در تهران ۵۵ درصد است. متاسفانه در مناطق پر تراکم و مکان‌هایی که فاصله گذاری اجتماعی رعایت نمی‌شود آمار زدن ماسک به ۳۳ درصد هم رسیده است. بحث مهمی که وجود دارد این است که ماسک یک شرط لازم برای پیشگیری و عدم سرایت این بیماری است که در کنار آن باید موارد بهداشتی دیگر مانند فاصله گذاری اجتماعی به طور جدی پیگیری شود. بدون ایجاد فرآیند‌های مورد نظر، زدن ماسک اگر چه ضروری است، اما کافی نیست و تمام دستورالعمل‌های بهداشتی در کنار یکدیگر باید اجرا شوند.

او تاکید کرد: تمام مراکز و مشاغلی که مجوز بازگشایی دارند به یک بارکد مجهز شده‌اند که موظف به نصب آن هستند و در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مردم می‌توانند از طریق سامانه تلفنی ۱۹۰ اطلاع دهند تا معاونین بهداشتی، دانشگاه‌ها و همکاران ما به این شکایت‌ها رسیدگی کنند. نکته مهم این است که در این زمینه مردم باید همکاری لازم را داشته باشند. همچنین مدیریت مراکز پر تراکم مانند پاساژ‌ها باید با همکاری مسئولان مربوطه انجام شود.

او در پایان تصریح کرد: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته مجموعه کسانی که در تهران با تشخیص کرونا فوت کرده‌اند ۱۱۶ نفر و آمار کل کشور ۲۳۵ نفر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار