بسته اخبار حوادث ۱۴ مهرماه ۹۹؛

ناکامی قاچاقچیان در انتقال حدود یک تن موادمخدردرسراوان/توقیف سوخت قاچاق در سیستان و بلوچستان

مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۱۴ مهرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۱۴ مهرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

حدود یک تن موادمخدر در مرز سراوان کشف شد

 فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان از ناکامی قاچاقچیان و کشف ۸۴۰ کیلوگرم موادمخدر توسط مرزداران این استان در سراوان خبر داد.

سرتیپ‌دوم پاسدار محمد ملاشاهی  اظهارداشت: در راستای کنترل و مراقبت از مرز‌ها و برخورد قاطع با هرگونه قاچاق موادمخدر در طول نوار مرزی، پس از چندین شبانه‌روز اقدامات و پیگیری‌های اطلاعاتی توسط معاونت اطلاعات مرزبانی استان، سرنخ‌هایی از فعالیت باند حرفه‌ای قاچاق موادمخدر در منطقه مرزی اسفندک شهرستان سراوان به دست آمد و با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی و تشدید اقدامات کنترلی، انهدام این باند قاچاق در دستور کار قرار گرفت.

او  تصریح کرد: با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی مسیر‌های احتمالی تردد قاچاقچیان و همچنین زمان برنامه‌ریزی شده جهت انتقال محموله موادمخدر به عمق کشور مشخص شد و مرزداران هنگ مرزی سراوان در غالب چندین تیم پوششی و عملیاتی با اجرای هدفمند کمین منطقه مورد نظر را در کنترل خود قرار دادند و با هدایت عملیاتی و پشتیبانی اطلاعاتی مرزبانی استان توانستند محموله موادمخدر را کشف کنند.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان گفت: قاچاقچیان که قصد داشتند موادمخدر را به وسیله ۱۳ راس دواب وارد کشور کنند زمانی که خود را در کمین و محاصره مرزداران دیدند شروع به تیراندازی به سمت مأموران کردند. در مقابل نیز مرزداران با رعایت قانون بکارگیری سلاح اقدام به تیراندازی می‌کنند و در نهایت با توجه به اتخاذ تاکتیک‌های عملیاتی مناسب از طرف مرزداران قاچاقچیان که عرصه را بر خود تنگ می‌دیدند با برجا گذاشتن محموله موادمخدر و رها کردن دواب‌ها به سمت ارتفاعات کشور مقابل متواری می‌شوند.

او  با بیان اینکه شناسایی و دستگیری متهمان این پرونده در دستور کار این فرماندهی قرار دارد اظهارداشت: مرزبانان استان با تمام توان در مناطق مرزی جنوب شرق کشور حضور فعال دارند و در راه حراست و پاسداری از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مبارزه با بلای خانمان سوز موادمخدر، مجاهدانه تلاش می‌کنند و با این حضور ایثارگرانه و هوشیارانه عرصه را بر اشرار و معاندان نظام و قاچاقچیان تنگ کرده‌اند.

دستگیری سارق  ۶ فقره سرقت منزل و مغازه در "ایرانشهر"

سرپرست فرمانده انتظامی شهرستان "ایرانشهر" از دستگیری سارق منزل و مغازه سابقه دار با ۶ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ"حسن کیخا افزود: ماموران کلانتری ۱۲ شهرستان ایرانشهر به دنبال پی گیری سرقت‌های متعدد در سطح شهرستان، شناسایی سارق یا سارقان را در دستور کار قرار دادند.

سرپرست فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر در ادامه افزود: ماموران با انجام تحقیقات و بررسی سوابق سارقان سابقه دار، موفق به شناسایی یک سارق حرفه‌ای شدند که پس از هماهنگی با مقام قضائی، در یک عملیات غافلگیرانه وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.
این مقام انتظامی ادامه داد: این سارق ۲۳ ساله که در ابتدا منکر ارتکاب هرگونه جرمی شده و با رو به رو شدن با مدارک و مستندات به ناچار لب به اعتراف گشود و به ۶ فقره سرقت منزل، مغازه و اعتراف کرد.

سرهنگ کیخا درباره شیوه و شگرد این متهم در خصوص سرقت از منازل بیان داشت: سارق پس از شناسایی منازل و مغازه‌ها و اطمینان از خالی بودن آنها، اقدام به سرقت کرده و سپس اقدام به فروش وسایل سرقتی به مالخران اموال مسروقه می‌کرد.

سرپرست فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر در پایان، خاطرنشان کرد: دستگیری سارقان توسط ماموران انتظامی در راستای برقراری امنیت پایدار در سطح شهرستان صورت می‌گیرد و مجرمان و مخلان نظم و امنیت بدانند فرزندان ملت در نیروی انتظامی از عزمی راسخ در برخورد با آنان برخوردارند و اجازه هنجار شکنی را به هیچ کس نخواهند داد.

توقیف ۲۰۳ هزار لیتر سوخت قاچاق در سیستان و بلوچستان

جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از کشف بیش از ۲۰۳ هزار و ۴۶۳ لیتر سوخت قاچاق طی هفته گذشته خبر داد.

سردار "احمد طاهری گفت: در هفته گذشته طرح مبارزه با قاچاق سوخت، با هدف جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، با جدیت، در نقاط مختلف استان به اجرا درآمد.

جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این راستا مأموران پلیس امنیت اقتصادی و دیگر رده‌های عملیاتی استان، با شناسایی و تخریب ۲ محل دپوی سوخت و در بازرسی از ۸ دستگاه تریلی سوخت کش و ۱۱ دستگاه اتوبوس دارای باک اضافی، ۲۰۳ هزار و ۴۶۳ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه قانونی توزیع را شامل ۱۴۰ هزار و ۳۰۵ لیتر گازوئیل، ۳۸ هزار و ۶۵۰ لیتر بنزین، ۲۲ هزارلیتر قیر، ۲ هزار و ۴۶۰ لیتر نفت و ۴۸ لیتر سایر فرآورده‌های نفتی، در شهرستان‌های زاهدان، ایرانشهر، چابهار و سراوان کشف کردند.

سردار طاهری با اشاره به توقیف ۱۹ دستگاه تریلی و اتوبوس حامل سوخت قاچاق خاطر نشان کرد: در این رابطه ۸ باند منهدم و ۴۸ فرد متخلف دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

او  با تأکید بر اجرای مستمر طرح‌های پاکسازی نقاط آلوده در جهت مبارزه با قاچاقچیان سوخت، تصریح کرد:یکی از رسالت‌های نیروی انتظامی برقراری نظم و امنیت عمومی است و پلیس با تمام توان و اقتداربا افرادی که بخواهند منابع و منافع ملی را به تاراج ببرند قاطعانه برخورد می‌کند.

دستگیری سارقان زورگیر در زابل

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از دستگیری ۲ زورگیر حرفه‌ای با ۵ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ "احمدثمره حسینی گفت: در پی وقوع چند فقره زورگیری در شهر زابل توسط ۲ فرد ناشناس، موضوع در دستور کار ماموران دایره تجسس کلانتری ۱۲ شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد سارقان بوسیله یک دستگاه موتورسیکلت فاقد پلاک سوژه مورد نظرخود را ازمیان افراد کم سن وسال در محل‌های خلوت انتخاب و در یک فرصت مناسب اقدام به سرقت وجه نقد و تلفن همراه آن‌ها می‌کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل تصریح کرد: ماموران کلانتری ۱۲ به منظور پیشگیری از سرقت‌های مشابه و دستگیری سارقان، گشت‌های هدفمندی را در سطح شهرستان راه اندازی کردند.

سرهنگ ثمره حسینی در ادامه گفت: تلاش پلیس برای دستگیری سارقان ادامه داشت تا اینکه شب گذشته یکی از واحد‌های گشت، در هنگام گشت زنی درخیابان دانشگاه این ۲ سارق را مشاهده و آن‌ها را در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل بیان داشت: متهمان دستگیر شده که ۱۸ و ۲۲ سال سن دارند در کلانتری با توجه به ادله و مستندات پلیسی به ۵ فقره سرقت گوشی موبایل و وجه نقد اعتراف کردند.

سرهنگ ثمره حسینی در پایان با تاکید بر اینکه پلیس با قاطعیت با مجرمان برخورد خواهد کرد، یاد آور شد: برخورد با هنجارشکنان و مخلان نظم و امنیت به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد و از شهروندان نیز انتظار می‌رود در صورت وقوع این گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

تصادف در محور "سیب و سوران- رحمت آباد"

تصادف ما بین خودروی پراید و تویوتا در محور "سوران-رحمت آباد" استان منجر به فوت یک نفر و مصدومیت ۱۰ نفر شد.

سرهنگ "کشواد بهروزی زاده گفت: روز گذشته در پی گزارش یک فقره تصادف در شهرستان "سیب و سوران" در محور "سوران-رحمت آباد" بلافاصله عوامل پلیس راه استان به محل حادثه اعزام شدند.

او گفت: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد، یک دستگاه سواری پراید با یک دستگاه خودروی تویوتا برخورد که یک نفر از سرنشینان خودروی سواری پراید در دم فوت و ۱۰ نفر از سرنشینان خودرو‌ها نیز مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند.

رئیس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: کارشناس پلیس راه علت حادثه را بی احتیاطی از جانب خودروی وانت تویوتا به علت انحراف به چپ اعلام داشت.

این مقام انتظامی ضمن اعلام این خبر، از رانندگان خواست همیشه و در همه حال تمرکز لازم را داشته و از انحراف به چپ که باعث تشدید تصادفات و بروز حوادث مرگبار می‌شود پرهیز کنند.

دستگیری ۴ سارق در خاش

فرمانده انتظامی شهرستان خاش از دستگیری ۴ سارق حرفه‌ای با ۵ فقره سرقت در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "ابراهیم کوچکزایی گفت: در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف پیشگیری از وقوع سرقت و کشف سرقت‌ها در سطح شهرستان خاش، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار واحد‌های مختلف انتظامی شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: در این رابطه مأموران انتظامی کلانتری ۱۱ و ۱۲ شهرستان خاش با انجام یک سری اقدامات تخصصی، موفق شدند ۴ سارق را درچند عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان خاش افزود: در این عملیات ۲ قبضه سلاح کلت کمری و مقادیر زیادی مهمات در مخفیگاه سارقان کشف شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهمان در تحقیقات تکمیلی پلیس، تا کنون به ۵ فقره سرقت در سطح شهرستان اعتراف کرده اند.

سرهنگ کوچکزایی با اشاره به تکمیل پرونده و تحویل متهمان به مراجع قضائی از شهروندان خواست، با مراقبت از اموال خود و با استفاده از تجهیزات ایمنی ضد سرقت، و همچنین با رعایت هشدار‌های پیشگیرانه پلیس سهم خود را در راستای پیشگیری از سرقت و ارتقاء امنیت در جامعه ایفا کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.