رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

منابع تولید بیماری باید کم شود، اضافه کردن امکانات پزشکی فایده ندارد

سعید کشمیری گفت: باید منابع تولید بیماری کووید ۱۹ را کاهش دهیم، زیرا با توسعه بخش‌های بیمارستانی کاری از پیش نخواهیم برد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در کارگاه ارتقاء علمی ائمه جماعات دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: ما باید منابع تولید بیماری کرونا را کاهش دهیم، زیرا با بالا بردن امکانات پزشکی، اضافه کردن تعداد پرستار و توسعه بخش‌های بیمارستانی کاری از پیش نخواهیم برد و تولید بیماری در جای خود باقی خواهد ماند.

او افزود: هرچند که ابتلای بیماران در استان بوشهر به‌صورت انفجاری و افزایشی نیست، اما باید سعی شود همین مقدار را نیز کنترل کنیم و به حداقل برسانیم.

نقش موثر طلاب و مبلغان سلامت در مبارزه با کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر همچنین نقش طلاب و مبلغان سلامت را در بیمارستان‌های کرونایی استان بسیار مهم و کمک‌کننده خواند و ادامه داد: هشت ماه از شروع بیماری کووید۱۹ در کشور گذشته و ما شاهد از خودگذشتگی‌ها و فداکاری‌های همه اقشار جامعه بوده‌ایم و طلاب و مبلغان نیز قسمت مهمی از کار را بر عهده داشته‌اند.

کشمیری با تشکر از مبلغان سلامت و طلاب که غسل و خاکسپاری میت را با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی انجام می‌دهند، عنوان کرد: این افراد سهم بسیار زیادی در مواجهه با ویروس کرونا بر عهده داشته‌اند که بدون شک یکی از سخت‌ترین کار‌ها است.

او، با اشاره به اینکه داشتن روحیه در بهبودی بیماران جایگاه ویژه‌ای دارد، افزود: حضور مبلغان سلامت و طلاب موجب آرامش و کمک به روحیه بیماران، تسکین درد‌های آنان و کمک به کادر درمان خواهد بود.

تعداد مبتلایان از ۱۳ هزار نفر عبور کرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر همچنین بیان کرد: در این استان بیش از ۱۳ هزار نفر به کرونا مبتلا شده‌اند که باید با برنامه‌ریزی مناسب و اتخاذ تدابیر صحیح این همه‌گیری را کنترل کنیم.

کشمیری گفت: استان بوشهر در خصوص رعایت اصول بهداشتی در کشور در جایگاه مناسبی قرار دارد و توصیه می‌شود بیش‌ازپیش این دستورالعمل‌ها جدی گرفته شود.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان بوشهر نیز گفت: از آنجایی‌ که در ایام اربعین حسینی قرار گرفته‌ایم و توفیق زیارت اربعین از ما گرفته‌شده می‌توانیم فرهنگ اربعین را گسترش دهیم که یکی از این آموزه‌ها داشتن روحیه گذشت و خدمت‌رسانی است.

حجت‌الاسلام‌ عباس دشتی افزود: پس از فراگیری کرونا در کشور و بعد از سخنان رهبر معظم انقلاب، طلاب و روحانیون انقلابی و جهادی خالصانه زندگی خود را رها کردند تا بتوانند در این راه قدمی بردارند و در جا‌هایی که هیچ‌کس جرأت قدم گذاشتن نداشت، کار‌هایی را که هیچ‌کس حاضر به انجام آن نبود، به عهده گرفتند.

کارگاه ارتقاء علمی ائمه جماعات دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با حضور کارشناسان فرهنگی و مدیران تبلیغی ستاد اقامه نماز بیمارستان‌ها و شبکه‌های بهداشتی و درمانی و نیز دو نفر از استادان اعزامی از قم در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.