انتشار بیش از ۳۹ هزار عنوان کتاب در شش ماهه نخست امسال

تعداد ۳۹ هزار و ۳۹۲ عنوان کتاب بنا بر آمار موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، در شش ماه نخست امسال منتشر شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،  بنا بر آمار موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، تعداد ۳۹ هزار و ۳۹۲ عنوان کتاب در شش ماهه نخست امسال منتشر شد؛ از جمله موضوعاتی که کتاب‌ها درباره آن منتشر شدند می‌توان به کلیات فلسفه دین، علوم اجتماعی، زبان، علوم طبیعی و ریاضیات، علوم طبیعی هنر، ادبیات، تاریخ و جغرافیا، کودک و نوجوان اشاره کرد.


بیشتر بخوانید


از میان کتاب‌های منتشر شده در این مدت ۲۷ هزار و ۶۵۶ عنوان تألیفی و ما بقی ترجمه هستند؛ همچنین ناشران تهرانی ۲۹ هزار و ۸۵۵ عنوان و ناشران شهرستانی ۹ هزار و ۵۳۷ عنوان کتاب منتشر کردند.

۲۴ هزار و ۵۰۷ عنوان چاپ اولی و ۱۴ هزار و ۸۸۵ عنوان تجدید چاپ هستند. متوسط شمارگان کتاب در مجموع به ۴۸ میلیون و ۴۴۴ هزار و ۳۳۴ نسخه می‌رسد. بیشترین میزان متوسط شمارگان کتاب در حوزه ادبیات کودک و نوجوان، با ۲ هزار و ۴۳ نسخه دیده می‌شود. پس از آن کتاب‌های حوزه کمک آموزشی، دین و تاریخ و جغرافیا بیشترین شمارگان کتاب را به خود اختصاص داده اند.

انتشار ۴۲ هزار و ۶۹۴ عنوان کتاب در شش ماه نخست سال گذشته

در شش ماه نخست سال گذشته تعداد ۴۲ هزار و ۶۹۴ عنوان کتاب منتشر شد. از میان کتاب‌های منتشر شده در این مدت ۳۰ هزار و ۵۵۶ عنوان تألیفی و مابقی ترجمه بودند. ناشران تهرانی ۳۳ هزار و ۳۶۶ عنوان و ناشران شهرستانی ۹هزار و ۳۲۸ عنوان کتاب منتشر کرده بودند.

در آن زمان، ۲۴ هزار و ۴۶۰ عنوان چاپ اولی و ۱۸ هزار و ۴۳۴ عنوان تجدید چاپ داشتیم. متوسط شمارگان کتاب در مجموع به ۵۶ میلیون و ۹۲۳ هزار و ۵۴۸ نسخه می‌رسید. در شش ماه نخست سال گذشته متوسط شمارگان کتاب در تمام موضوعات به ۲ هزار نسخه نمی‌رسید. بیشترین متوسط شمارگان کتاب هزار و ۸۳۸ نسخه در بخش ادبیات کودک و نوجوان بود. پس از آن دین، کمک آموزشی و زبان بیشترین شمارگان کتاب را داشتند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار