تقدیر یونیسف از عربستان به علت «کمک» به کودکان یمن!

رسانه‌های یمنی از تقدیر و تشکر اخیر یونیسف از «کمک سخاوتمندانه» عربستان به کودکان یمنی در سایه کشتار و محاصره صنعاء به دست ائتلاف سعودی انتقاد کردند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، «هنریتا فور» مدیر اجرایی صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل، دیروز (دوشنبه) از عربستان برای کمک «سخاوتمندانه» آن برای حمایت از طرح‌های سازمان ملل برای کمک انسانی به یمن تقدیر کرد.

او اعلام کرد که مرکز امدادرسانی ملک سلمان با اجرای هفت طرح متنوع به ارزش ۴۶ میلیون دلار در راستای منافع یمن و پاسخ درخواست‌های انسان دوستانه در یمن طی سال ۲۰۲۰ تشکر کرد و این حمایت را کمکی برای خدمات رسانی درمانی و تغذیه‌ای به کودکان یمن عنوان و ابراز امیدواری کرد که این بخشش منبعی الهام بخش برای کمک سایر کشور‌ها باشد.

این در حالی است که رسانه «الخبر الیمنی» با انتقاد از این تقدیر سازمان مللی از عربستان سعودی نوشت: دولت سعودی دقیقا چه چیزی برای کودکان یمنی به ارمغان آورده است که مستحق تقدیر و تشکر است و دیگران باید از آن سرمشق بگیرند؟

الخبر الیمنی گفت: طبق گزارش‌ها تاکنون ۸۰۰۰ کودک یمنی در خلال بمباران‌های جنگنده‌های سعودی کشته و زخمی شده‌اند. هر ۱۰ دقیقه یک کودک یمنی به دلیل محاصره همه جانبه دریایی، هوایی و زمینی سعودی‌ها می‌میرد و جنگی که ریاض آغازگر آن بوده، اوضاع معیشتی خانواده‌ها را به نابودی کشانده است.

این پایگاه با استناد به گزارش یونیسف افزود: دو میلیون کودک یمنی از سوء تغذیه ناشی از شرایط جنگ، رنج می‌برند. یونیسف در گزارش سال ۲۰۱۸ خود اعلام کرده بود که به علت کمبود مراکز درمانی و اقلام پزشکی در هر ساعت یک مادر و شش نوزاد در حین زایمان در یمن جان خود را از دست می‌دهند.

طبق گزارش‌های سازمان ملل، از ابتدای جنگ علیه یمن تاکنون بیش از ۷۲۹ کودک کشته شده‌اند و ده‌ها هزار کودک پدران خود را در حملات هوایی ائتلاف از دست داده اند و در محاصره شدید هزاران کودک نیازمند کمک رسانی فوری هستند. مدارس تخریب شده و میلیون‌ها نفر در اردوگاه‌های آوارگان مستقر هستند.

پایگاه الخبر الیمنی در پایان تصویری از کیف‌های سازمان ملل که به کودکان اهدا کرده بود، اما در اوت ۲۰۱۹ با بمباران عربستان به شهادت رسیده و تنها این کیف‌ها بر زمین باقی مانده از یونیسف خواست الگویی والا برای سایرین باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۰۹:۵۴ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
عجب دنيايي شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۹ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
خیلی بی شرفند از یکطرف کودک کشی میکنند واز طرف دیگر از یکدیگر تشکر میکنند
خوشان را زده اند به خریت
مثل جریان حقوق بشری امریکا با سیاهپوستان کشور خودش
Iran (Islamic Republic of)
...
۰۷:۳۵ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
همشون از دلارهای کثیف نفتی عربستان تغذیه میکنند...
تنها امتیاز آنها این است که تریبونهای بین المللی در دست دارند.
هر چه بخواهند بوسیله ی آنها به خورد ملتها میدهند.
Canada
ناشناس
۲۲:۴۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
خوب شد نمردیم .معنی خدمت به کودکان را فهمیدم
مثل عقرب
نیش بزن و بکش و بعد برای خاک سپاری بیا
پس بگو .چطور تا بحال دیکتاتور ها سر پا مانده اند
حتما پول خوبی به یونیسف داده .که مزه اش زیر دندانشان مونده
از گلویتون پایین نره
Iran (Islamic Republic of)
مرگ بر آمریکا
۲۱:۱۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
به نام خدا
با توجه به اینکه همه میدانند که ریشه همه مشکلات مردم یمن ناشی از جنگ تحمیلی ائتلاف آل سعود و آل نهیان و آل صهیون علیه کشور یمن می باشد چگونه یونیسف چشم و گوش بسته این اقدام را انجام داده و فراموشی اختیار کرده است؟ باید بررسی شود چه چیز یا چیزهای و به چه مقدار به مسئولین یونیسف کمک شده که یک چنین تشکر نابجایی کرده اند. البته زیاد جای تعجب ندارد چون تاکنون نهادها و سازمان های بین المللی مختلفی دست به این چنین اقدام های زده بعداً مشخص شده که پول های نفتی ایشان را به مسیر غلط کشیده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
سازمان ملل = سازمان ضد و بند ... باند قلدرها
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۲:۵۹ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
خاک بر سر یونیسف
آخرین اخبار