کرملین: سخنان رئیس‌جمهور سوریه درباره ترکیه را به دقت بررسی می‌کنیم

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در واکنش به مصاحبه بشار اسد درباره نقش ترکیه در درگیری‌های منطقه قره باغ اعلام کرد که این سخنان را به دقت بررسی می‌کند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آرتی عربی، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین به سخنان بشار اسد، رئیس جمهور سوریه درباره درگیری‌های منطقه قره باغ واکنش نشان داد.

او اعلام کرد: سخنان بشار اسد درباره نقش رجب طیب اردوغان در ارسال شبه نظامیان از سوریه به قره باغ را با دقت بررسی می‌کنیم.

بشار اسد پیش از این در مصاحبه با خبرگزاری روسی اسپوتنیک اعلام کرده بود: رجب طیب اردوغان تحریک کننده و آغازگر اصلی درگیری‌های کنونی در قره باغ است. رئیس جمهور سوریه گفت بیایید صریح و واضح بگوییم؛ اردوغان از تروریست‌ها در سوریه حمایت کرده است. او در لیبی از تروریست‌ها حمایت می‌کند. وی عامل اصلی و آغازگر درگیری‌های اخیر در قره باغ کوهستانی بین آذربایجان و ارمنستان بود. بنابراین، من رفتار او را به دلایل مختلف خطرناک ارزیابی می‌کنم.

درگیری‌های نظامی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان از روز یکشنبه، ۲۷ سپتامبر آغاز شد. جمهوری آذربایجان گفته است نیرو‌های مسلح ارمنستان به سوی مناطق مسکونی در خط تماس در جمهوری قره باغ شلیک کرده اند و سبب شده اند تا چندین نفر از غیر نظامیان جان خود را از دست بدهند. این در حالی است که ارمنستان و مقامات جمهوری قره باغ، جمهوری آذربایجان را متهم می‌کنند که حملات هوایی و موشکی به این منطقه انجام داده است.

دولت ترکیه از ابتدای دور تازه تنش‌های میان ایروان و باکو، جانب دولت جمهوری آذربایجان را گرفته است و ارمنستان را به اقدامات تنش آفرین متهم می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار