جزئیات جشنواره صنایع روستا دوست از زبان معاون اشتغال کمیته امداد

عبدالملکی گفت: هدف شناسایی دستگاه‌ها و تجهیزات صنعتی بود که می‌تواند در ایجاد اشتغال در روستا‌ها استفاده شود.

حجت الله عبدالملکی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: ما جشنواره صنایع روستا دوست را از ۶ مردادماه آغاز کرده ایم که فراخوان آن اعلام شد.

او با بیان اینکه هدف شناسایی دستگاه‌ها و تجهیزات صنعتی و ایجاد اشتغال در روستا‌ها است،گفت: چنین دستگا‌ه هایی باید دارای سه خصوصیت باشد که می‌توان به نوآورانه بودن (سنتی نباشد)، در مقیاس روستا به صرفه بودن و پیچیده نبودن دستگاه ها اشاره کرد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد افزود:دستگاه‌ها و تجهیزاتی که در صنعت روستا دوست به کارگرفته می‌شوند باید قابلیت تعمیر آن در روستا محیا باشند و پیچیدگی خاصی نداشته باشند.

عبدالملکی گفت: ما معتقدیم تعداد زیادی از اختراعات و دستگاه‌های روستا دوست وجود دارد که متولیان امر و کارآفرینان آن را نمی‌شناسند.

او با بیان اینکه این جشنواره برگزار شده تا افرادی که دستگاه‌های خاصی دارند به ما معرفی شوند وافرادی که ایده‌های نابی در این زمینه دارند به ما مراجعه کنند، ادامه داد: ایده‌ها و تجهیزات برتر در نمایشگاه‌های بین المللی استفاده می‌شود همچنین کمیته امداد خرید عمده‌ای برای مددجویان از دستگاه‌های برتر انجام می‌دهد.

عبدالملکی افزود: سرمایه گذاری ویژه‌ای برای ایده‌های خوب انجام می‌شود همچنین برای ایجاد و توسعه آن بنا به حجم ایده تسهیلات قرض الحسنه‌ای نیز پرداخت می‌شود.

او با بیان اینکه برای اجرای پایلوت این ایده‌ها و دستگاه‌ها،کمیته امداد زمین‌های خود را در اختیار صاحبان آن قرار می‌دهد، گفت: در انتهای جشنواره به طرح‌های برتر جوایزی نیز اهدا می‌شود.

عبدالملکی بیان کرد: تاکنون بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ ایده و دستگاه در سایت صنایع روستا دوست ثبت نام کرده اند که ۲۵۰ طرح به مرحله دوم و داوری حرفه‌ای راه یافته اند.

او با بیان اینکه ۵۰ داور حرفه‌ای متخصص در این زمینه دائما مشغول داوری طرح‌ها هستند، افزود: تا ۲۵ مهرماه فرصت شرکت در این جشنواره وجود دارد و متقاضیان می‌توانند در سایت emdad.ir ثبت نام کنند و دبیرخانه جشنواره با متقاضیان تماس می‌گیرند و اطلاعات تکمیلی را دریافت می‌کنند.

عبدالملکی گفت: جامعه مخاطب این جشنواره همه روستائیان هستند و ایده‌ها و طرح‌ها برای این افراد قابل اجرایی شدن است.

او با بیان اینکه ۲۱ دستگاه متولی روستا در کشور موجود است، گفت: ایده و طرح را در اختیار همه دستگاه‌ها و متولیان این امر قرار می‌دهیم.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار