یک ترفند مناسب برای رفع اختلاف نظر‌های زوجین

گفت وگو کردن، یکی از بهترین راه‌های رسیدن به ازدواج موفق است.

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان,گفت وگو کردن در خصوص موضوع‌هایی که زوجین در رابطه با آن‌ها به توافق نمی‌رسند یکی از بهترین راه‌های رسیدن به ازدواج موفق است.

هر دختر و پسری که قصد ازدواج دارند باید مسائلی که در خصوص آن‌ها با یکدیگر اختلاف نظر دارند را به وضوح بیان کنند. چرا که گفت وگو و دانستن طرز تفکر شخص مقابل در خصوص چنین موضوع‌هایی بسیار حائز اهمیت است، امّا سوال اینجاست که باید در خصوص چه موضوع‌هایی صحبت کرد؟

کار کردن پس از ازدواج

انتخاب یک شغل و کار کردن یا نکردن، یکی از مسائل بسیار مهم است که زنان باید در همان ابتدای آشنایی با شخص موردنظر, در خصوص آن صحبت کنند که از آن جمله می‌توان به اشتغال اشاره کرد که آن‌ها باید حتما این موضوع را با طرف مقابل خود در میان بگذارند.

عادت‌هایی که نمی‌توانید تحملشان کنید

در وجود هر فردی عادت‌های خاصی وجود دارد که شما نمی‌توانید با آن‌ها کنار بیایید. این عادت، چه سیگار کشیدن و یا ملچ و ملوچ کردن هنگام غذا خوردن باشد، باید حتما در خصوص آن‌ها با همسر آینده خود در میان بگذارید.

علاقه‌ای که می‌خواهید دنبال کنید

هرگز از همسر آینده خود نخواهید فعالیتی را که به آن علاقه شدید دارد، کنار بگذارد. بلکه از او بخواهید تا درمورد زمینه مورد علاقه اش صحبت کند و شما نیز تا حد توان، از او حمایت کنید و در این میان، اگر علاقه‌ای به هر فعالیتی از جمله ورزش خاص یا موسیقی دارید که نیاز به چند ساعت در روز یا هفته دارد به یک توافق دو جانبه‌ای برسید.

به اشتراک گذاشتن بخشی از درآمد با خانواده

گاهی اوقات پیش می‌آید که مجبور می‌شوید برای تحصیلات خواهر یا برادر کوچک‌تر خود، به آن‌ها مبلغی کمک کنید یا حتی هزینه درمان پدر یا مادر سالخورده خود را بدهید که در این صورت، اگر قصد دارید مبلغ خاصی از درآمد خود را به والدینتان که روی کمک کردن شما حساب باز کرده اند، بدهید باید این موضوع را با همسر آینده خود مطرح کرده و از او درخواست کنید تا شما را حمایت کند و در این راستا، به همسر خود بگویید که شما باید خانواده خود را از لحاظ مالی حمایت کنید و همچنین با همسرتان مبلغی که می‌خواهید به پدر و مادرتان اهدا کنید را در میان بگذارید.

قصد دارید کارآفرین شوید

اگر قصد دارید از قاعده روزی ۸ ساعت کار کارمندی خارج شوید و یک کسب و کار برای خود راه اندازی کنید، صحبت‌های اولیه‌ای که با همسر آینده خود دارید، بهترین زمان است تا بتوانید این مسئله را با او مطرح کنید تا بفهمید که آیا زن و شوهر آینده تان با این تصمیم شما موافق است یا خیر؟ چرا که قطعا به حمایت طرف مقابلتان برای کارآفرینی نیاز دارید.

غذای غیر گیاهی دوست ندارید

عادت‌های غذایی از جمله مسائلی هستند که باید به اشتراک گذاشته شوند؛ پس با شریک زندگی تان در خصوص نوع غذا خوردن خود (گیاهخواری، گوشتخواری و...) گفت وگو کنید تا متوجه شوید مشکلی در زندگی پیش خواهد آمد یا خیر؟! و در این میان، باید غذا‌هایی را هم که دوست ندارید, بخورید و این موضوع را با شریک زندگی خود مطرح کنید.

برخی از اعتقادات برای شما مهم هستند

اعتقادات و ارزش‌های شما در زندگی از جمله مسائلی هستند که باید درباره آن‌ها گفت وگو کنید. چرا که ازدواج کردن نمی‌تواند دلیل بر این باشد که باور‌های ارزشمند خود را زیر پا بگذارید، چه این ارزش‌ها باور دینی شما باشند و یا  موضوع‌هایی که برای شما اهمیت ویژه‌ای دارند.

قصد دارید چند سال خارج از کشور زندگی کنید

ممکن است برنامه‌ای برای این داشته باشید تا برای چند سال خارج از کشور زندگی کنید. چرا که مطرح کردن آن پس از ازدواج باعث غافلگیر شدن همسرتان خواهد شد؛ در نتیجه، مطرح کردن آن قبل از ازدواج از نکات حائز اهمیت است.

تمامی این‌ها مسائلی هستند که ممکن است زوجین در خصوص آن‌ها اختلاف نظر‌هایی داشته باشند و لازم است قبل از ازدواج مطرح شوند. اگر شما هم موضوعی در نظر دارید که باید قبل از ازدواج، درباره آن گفت وگو شود حتما باید در میان گذاشته شود.


بیشتر بخوانید:

زوجین چگونه می توانند از انتظارهای غیرواقعی خود جلوگیری کنند؟


ترجمه از فاطمه میرزایی دخت

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ح
۱۷:۲۰ ۱۹ مهر ۱۳۹۹
منگرفتار آدم خود خواه شدم به خاطر بی فکری خانوادم
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش صادقی
۰۰:۳۸ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
شما یا واقعا خوابین یا خودتونو به خواب زدین! اختلاف نظر کیلو چنده؟! اصلا تو این اوضاع داغون مگه میتونیم ازدواج کنیم که بعد اختلاف نظر داشته باشیم یا نداشته باشیم؟!
Iran (Islamic Republic of)
ermiya
۲۳:۵۹ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
هیچ وقت توزندگیتون بایک انسان اشتباه ازدواج نکنید
من تموم زندگیم رو پای یه پسر گذاشتم که متاسفانه خودش وخانوادش کلاهبردار بودن ازشهرستان میانه آذربایجان شرقی اومدن خواستگاری من و باهم ازدواج کردیم بعدیه هفته گفتن توفقط توخونه ما نقش کلفتو داری وکاری کردن که من به پاشون بیفتم وخلاصه داروندارمو بالاکشیدن وگفتن رسم ترکها اینه که عروس خفه بشه وحرف نزنه خداازسر خانواده شوهرم نگذره وازخودشوهرم.منو رهاکردوبدون اینکه طلاقم بده رفت بایه دختر همدانی ازدواج کرد .امیدوارم که خدا ریشه تموم مادرشوهرای بدو خواهرشوهرای بد رو بخشکونه وانتقام من رو ازاین خانواده بی فرهنگ وکلاهبردار بگیره
Iran (Islamic Republic of)
نلنل
۰۹:۱۸ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
خدا انشالله همه مادر شوهرهایی که تو زندگی عروس دخالت میکنن رو هدایت کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
خرج خودمون موندیم چه برسه به خرج یکی دیگه! دخترای الان هم شورشو در آوردن با توقعات بالا، گیوتین مهریه هم از اون طرف! قیمت های سربه فلک کشیده و افزایش قیمت تصاعدی هم از اون طرف
Iran (Islamic Republic of)
کریمی
۲۱:۱۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
آقوبزارین ازدواجی رخ بده بعدسرقبربی مرده گریه ناله کنین خخخخخخخخخ
آخرین اخبار