حجت الاسلام و المسلمین شهاب مرادی مطرح کرد؛

خواندن «زیارت اربعین» و «دعای نیمه رجب» در روز اربعین فراموش نشود

حجت الاسلام و المسلمین شهاب مرادی، به جاماندگان اربعین حسینی توصیه‌ای کرد به بیان اقدامات مادی و معنوی در ایام کرونا پرداخت.

خواندن «زیارت اربعین» و «دعای نیمه رجب» در روز اربعین فراموش نشودحجت الاسلام و المسلمین شهاب مرادی در حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، توصیه‌ای به مشتاقان پیاده روی اربعین کرد و گفت: به دلیل اینکه امسال امکان پیاده روی اربعین میسر نشد و خیل مشتاقان از این فیض عظیم بازمانده اند توصیه می‌کنم در روز اربعین در منزل از راه دور زائر امام حسین باشند و چنانچه مقام معظم رهبری فرمودند در کنار عرض حال و بیان حوائج خود به امام حسین علیه السلام؛ به آن حضرت از شرایط پیش آمده و پاندمی ویروس کرونا شِکوه کنند؛ شاید نگاه پر مهر حسین باب نجاتی از این بلای فراگیر باشد.

این چهره نام آشنای خانواده‌ها و جوانان خاطر نشان کرد: زیارت کربلا همیشه برای شیعه یک اشتیاق پایان ناپذیر بوده و هست و در سال‌های اخیر به برکت خون شهدای مدافع حرم و مجاهدت‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی؛ پیاده روی اربعین رونق گرفت و جوانان و خانواده‌ها طعم دلچسب یک عبادت عاشقانه‌ی فردی و اجتماعی را تجربه کردند؛ زیارت اربعین یک تجربه ناب معنوی برای افراد بود و امسال این فراق بسیار تلخ و دشوار است.

خواندن «زیارت اربعین» و «دعای نیمه رجب» در روز اربعین

وی در خصوص اعمال مخصوص روز اربعین خاطر نشان کرد: غیر از خواندن «زیارت اربعین» زیارت دیگری سفارش شده است که با جمله «السلام علیک یا آل الله» شروع می‌شود و در مفاتیح با عنوان «زیارت امام حسین در نیمه رجب» می‌توان پیدا کرد. همچنین مشتاقان زیارت اربعین به خواندن «زیارت عاشورا» و «زیارت وارث» اهتمام کنند و در بقیه روز‌های سال نیز خواندن «دعای توسل» چه فردی و چه جمعی پیشنهاد خوبی است.

«اردک نذری» و «ختم دویست میلیونی صلوات» پویش‌های مردمی موفقی بودند

حجت الاسلام و المسلمین شهاب مرادی همچنین به تشریح طرح‌های اجتماعی در ایام کرونا پرداخت و گفت: طرح‌ها و پویش های متعدد در این دوران اجرا شد، یکی از اقداماتی که در این مدت انجام دادم، طرح " اردک نذری" برای خانواده‌های نیازمند بود که الحمدلله با استقبال مردم روبه رو شد.

«طرح ختم چهارده هزار صلوات» نیز اقدام دیگری در ایام کرونا بود. به این صورت که قبل از ماه رمضان، چهل شب مجلس مجازی ختم چهارده هزار صلوات به نیت دفع بلا به نیت هدیه به یک معصوم در صفحه اینستاگرام برگزار شد. در «طرح ختم چهارده هزار صلوات» در مجموع چهارصد و دو هزار نفر شرکت کردند و بیش از دویست میلیون صلوات ختم شد که به طور متوسط هشت هزار نفر روزانه در طرح صلوات همراه پیج اینستاگرام من بودند.

وی درباره مهم‌ترین عامل جلب مهربانی خداوند گفت: مهم‌ترین موضوع در این خصوص مساوات و همدلی با یکدیگر است که علاوه بر اینکه باعث بهبود حالمان می‌شود؛ رحمت و عطوفت خدا نسبت به جامعه ما بییشتر می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Zakbari
۱۰:۵۸ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
خدا خیرتون بده، استفاده کردم
ان شاءالله بتونیم زائر اباعبدالله ع باشیم
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۲:۱۶ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
عالی بود ، خدا حفظشون کنه