سخنگوی وزارت بهداشت هشدار داد؛

خیز نگران کننده کرونا در آذربایجان غربی/ مردم از سفرهای غیرضرور پرهیز کنند

لاری گفت: موارد بستری ‌و مرگ و میر کرونا در استان آذربایجان غربی بالاتر از متوسط کشوری است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به درباره وضعیت شیوع کرونا در استان آذربایجان غربی، اظهار کرد: خیز اول بیماری کرونا در فروردین‌ماه در این استان رخ داد و پس از آن شاهد بروز یک خیز جدی‌تر از نیمه خرداد تا اواسط تیرماه در این استان بودیم، متاسفانه نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه کرونا در استان آذربایجان غربی از نیمه‌ دوم شهریور ماه روند صعودی پیدا کرده و به شکلی نگران کننده این خیز کرونا ادامه دار است.

لاری با اشاره به وضعیت کرونایی شهرستان های استان آذربایجان غربی گفت: هم اکنون شهرستان‌های ارومیه، اشنویه، پل‌دشت، چالدران، خوی، سردشت، سلماس، شاهین دژ، ماکو، مهاباد و میاندوآب در این استان در وضعیت قرمز و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت هشدار بیماری کرونا قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان آذربایجان غربی بیان کرد: میزان دستورالعمل‌های بهداشتی در این استان ۵۴.۷ درصد گزارش شده که پایین‌تر از میانگین کشوری است. بر اساس بررسی‌های صورت گرفته میزان استفاده مردم از ماسک در مراکز عمومی ۴۵ درصد و در وسایل نقلیه عمومی ۴۴ درصد است همچنین میزان استفاده کارمندان از ماسک در ادارات و بانک‌های استان ۷۹ درصد و میزان استفاده از ماسک در شاغلان صنوف و صنایع ۶۴ درصد گزارش شده است.

تعداد مرگ‌ومیر بر اثر کرونا در آذربایجان غربی بالاتر از متوسط کشوری است

لاری ادامه داد: موارد مثبت بستری ‌و مرگ و میر کرونا در استان آذربایجان غربی بالاتر از متوسط کشوری است. در حال حاضر تعداد ۴۶۲ بیمار قطعی مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۱۳۱ نفر از آنها شرایط بالینی نامناسبی دارند و در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: امیدواریم با افزایش عمل به توصیه‌های بهداشتی در این استان شاهد خروج شهرستان‌های قرمز استان از وضعیت فعلی باشیم.

لاری تاکید کرد: همانطور که بارها به اطلاع رسانده‌ایم افزایش تردد وسایل نقلیه در جاده‌های کشور با شروع پیک‌های بیماری رابطه معناداری دارد. بنابراین از مردم می‌خواهیم از اقدام به سفر غیر ضروری خودداری کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار