آیت‌الله‌ نوری همدانی:

ترک امر به معروف و نهی از منکر از عوامل ابتلا به بلا‌یا است

آیت‌الله‌ نوری همدانی گفت:گاهی خدا بلا‌یایی می‌فرستد برای بیدار کردن و تا مردم خودشان را اصلاح نکنند بلا‌یا رفع نمی شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در دیدارحجت الاسلام و المسلمین ربانی، رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه که در بیت این مرجع تقلید برگزار شد، گفت: خدمت به مردم و در کنار مردم بودن هنگام مشکلات، شیوه علما بوده است و در ایام شیوع کرونا نیز طلبه‌ها به خوبی در کنار مردم بودند و برای خدمت‌رسانی تلاش کردند.

او ترک امر به معروف و نهی از منکر را یکی از عوامل ابتلا به بلایا عنوان کرد و افزود: منکرات بسیاری در کشور وجود دارد مانند حجاب و ربا و ... که به آن‌ها توجهی نمی‌کنیم و تا خودمان را اصلاح نکنیم این بلا‌ها دفع نمی‌شود.

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: در نهج‌البلاغه نیز بیان شده است که گاهی خداوند بلا‌هایی می‌فرستد برای بیدار کردن مردم و تا مردم خودشان را اصلاح نکنند این بلا‌ها از بین نمی‌روند.

او بیان کرد: ما وظیفه داریم مردم را با مکتب اهل بیت (ع) آشنا کنیم و از اولین مواردی که ائمه (ع) به ما آموزش داده‌اند امر به معروف و نهی از منکر است.

آیت الله نوری همدانی با قدردانی از فعالیت‌های مرکز خدمات حوزه‌های علمیه گفت: این خدمتگزاری توفیقی است که خداوند به شما داده و باید خدا را برای این توفیق شاکر باشید. ما هم خدا را شاکریم که چنین افرادی در حوزه هستند که به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.