بورل: اقدامات بیشتری برای ادامه تجارت مشروع با ایران انجام می‌دهیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید که این اتحادیه با رویکردی متعادل به تعامل با ایران ادامه خواهد داد و اقدامات بیشتری برای تجارت مشروع با تهران انجام می‌دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی سخنانی در پارلمان اروپا گفت که این اتحادیه باید اقدامات بیشتری برای تقویت تجارت مشروع با ایران انجام دهد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد: ما به تعامل با ایران شامل همکاری درباره ویروس کرونا با رویکردی متعادل ادامه خواهیم داد.

او افزود: من به عنوان هماهنگ کننده کمیسیون مشترک به اقدامات خود برای اطمینان از حفظ برجام ادامه خواهم داد.

بورل گفت: بعد از حصول توافق هسته‌ای، ایران انتظارات مشروعی مبنی بر این موضوع داشت که توافق هسته‌ای منافع ملموسی برای اقتصاد این کشور در بر خواهد داشت.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خروج آمریکا از توافق هسته‌ای را تاسف‌بار توصیف و به تاثیر تحریم‌های واشنگتن بر تامین کالا‌های بشردوستانه اشاره کرد.

بورل مدعی شد: اتحادیه اروپا اقداماتی فوری برای حمایت از تامین کالا‌های بشردوستانه انجام می‌دهد و به همراه «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل بر این موضوع که تحریم‌ها نباید مانع تجارت کالا‌های بشردوستانه شود، تاکید می‌کنیم.

او درباره توافق هسته‌ای گفت: ما هر اقدام ممکنی را برای اطمینان حاصل کردن از اجرای کامل توافق هسته‌ای از سوی تمامی طرف‌ها انجام می‌دهیم.

بورل حفظ برجام را در راستای منافع امنیتی اتحادیه اروپا توصیف کرد.

او در بخش دیگری از اظهارات خود به اقدام ادعایی آمریکا مبنی بر بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه کشورمان اشاره و تاکید کرد در صورتی که این تحریم‌ها بازمی‌گشت این امر به معنای پایان برجام بود.

بورل با اشاره به مخالفت اعضای شورای امنیت با اقدام آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه کشورمان گفت که اعضای شورای امنیت با این اقدام بر ضرورت حفظ توافق هسته‌ای تاکید کرده و نشان دادند که آمریکا به دلیل خروج از برجام دیگر عضوی از این توافق نیست و نمی‌تواند روند بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را آغاز کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که تعهدات برای رفع تحریم‌ها ذیل توافق هسته‌ای همچنان پابرجا هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار