گرچه دوریم به یاد تو سخن می گوییم+ تصاویر و فیلم

مردم کرمان هم نوا با مردم ایران زیارت اربعین را در منازل و گلزار شهدای کرمان قرائت کردند و با برپایی مراسم عزا چهلمین روز شهادت امام حسین(ع) را گرامی داشتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، روز اربعین برای شیعیان رنگ و بوی خاصی دارد، روزی که باز هم به نام حسین(ع) نامگذاری شده است، روزی که اباعبدالله (ع) میهمان دارد. جابربن عبدالله انصاری اول شخصی است که این افتخار نصیبش می شود و زائر کوی  ارباب(ع) می شود.

 

 

 

گرچه دو حضرت زینب(س) ریم به یاد تو سخن می گوییم

اربعین که می شود باز حضرت زینب(س) عازم کربلا می شود؛ اما این بار زینب (س) دیگر گل های زندگیش را در کربلا به یادگار گذاشته است. آری، زینب به کربلا می آید؛ اما آن روز که می رفت رقیه(س) را با خود برد و امروز شرمنده برادر برای نبود یادگار سه ساله او است.

زینب درد و دل ها با حسین(ع) دارد که اگر ساعت ها هم بگذرد باز هم تمامی ندارد. او از لحظه هایی می گوید که باز هم برادر از بالای نیزه مراقبش بود. از شام بلا می گوید از سوختن ها و ساختن ها می گوید. او سوخت؛ اما ساخت مکتب زینبی را، مکتبی که پیام رسان عاشورا بود و  حقیقتا کربلا در کربلا می ماند؛ اگر زینب نبود.

 حضرت زینب(س)

و  این چنین است که امروز با وجود فرسنگ ها دوری از حرم حسین(ع)، عاشقانش با عزاداری و خواندن زیارت  اربعین  یاد آن  رشادت های  کربلا  را گرامی می دارند. 

عزاداری در جوار سردار دل ها

امسال گر چه مردم در ایران بودند و کربلا در عراق بود؛ اما در خانه ها و مکان های مختلف با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، زیارت اربعین را که شیخ طوسی به نقل از امام حسن عسکری (ع) از نشانه‌های مومن می داند، ( نشانه های مومن پنج چیز است: به جای آوردن پنجاه و یک رکعت نماز (۱۷ رکعت نماز واجب و ۳۴ رکعت نافله)، قرائت زیارت اربعین امام حسین (ع) در روز اربعین، انگشتر بر دست راست پوشیدن، بر خاک گذاردن پیشانی به هنگام سجده  و بلند گفتن بسم الله الرّحمن الرّحیم در نماز)  قرائت کردند. 

عزاداری در جوار سردار دل ها

برپایی مراسم های عزاداری اربعین حسینی نیز با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در  مکان های دارای مجوز و موکب های صوتی در سطح کرمان در حال برگزاری است. 

عزاداری مردم کرمان در اربعین

گلزار شهدای کرمان در جوار مزار سردار دل ها 

اربعین حسینی امسال که بدون سردار دل ها سپری می شود؛ اما مردم دیار کریمان به یاد رشادت های او در عتبات عالیات و حرم عمه سادات (س)  مراسم عزاداری باشکوهی در کنار مزار این شهید بزرگوار برپا کردند و یاد دلاور مردی های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی  را گرامی داشتند. 

عزاداری در جوار سردار دل ها

عزاداری مردم کرمان در اربعین گلزار شهدا

عزاداری مردم کرمان در اربعین گلزار شهدا

عزاداری در جوار سردار دل ها

گرچه دوریم به یاد تو سخن می گوییم+ تصاویر

عزاداری در جوار سردار دل ها

 


مردم در جای جای استان کرمان نیز با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، اربعین حسینی را به سوگ نشستند.

عزاداری مردم کوهبنان در امامزاده سلیمان شاه کوهبنان

عزاداری مردم کوهبنان در اربعین

عزاداری مردم کوهبنان در اربعین

عزاداری مردم کوهبنان در اربعین

عزاداری مردم شهداد در حرم حضرت امام زاده زید (ع) شهداد

 عزاداری مردم شهداد در اربعین

انتهای پیام/ م 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار