فعالیت موکب احمدبن موسی (ع) تا پایان ماه صفر / تداوم کمک‌های مؤمنانه به نیازمندان

مسؤل کمیته پشتیبانی موکب احمدبن موسی (ع) از فعالیت این موکب تا پایان ماه صفر خبر داد و گفت: فعالیت این موکب تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، همزمان با فرا رسیدن ایام اربعین حسینی موکب احمدبن موسی (ع) نیز مانند سایر مواکب اربعینی فعالیت خود را از روز چهارشنبه، ۱۶ مهرماه در محوطه بین‌الحرمین شیراز آغاز کرده است که خدمت‌رسانی آن به یاری خدا تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت.

محمد عاشوری، مسؤل کمیته پشتیبانی موکب احمدبن موسی (ع) به تشریح فعالیت‌های این موکب پرداخت و گفت: امسال تلاش کردیم تا خدماتی را که هر ساله در کربلای معلی به زائران و دلدادگان امام حسین (ع) ارائه می‌دادیم، در شیراز و به خصوص به نیازمندان ارائه دهیم.

او افزود: فعالیت موکب احمدبن موسی (ع) طی روز‌های چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه یعنی ۱۶، ۱۷ و ۱۸ مهر امسال به‌صورت شبانه‌روزی خواهد بود و طی این سه روز وعده‌های ناهار و شام را با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در قالب اطعام حسینی به نیازمندان خواهیم داشت که در هر وعده ۲ هزار و ۵۰۰ پرس غذا و به‌طور کلی ۱۵ هزار پرس غذا را میان نیازمندان محوطه بین‌الحرمین و مناطق محروم حاشیه شهر شیراز توزیع خواهیم کرد.

عاشوری با ذکر این نکته که به‌منظور پیشگیری از تجمع و رعایت فاصله‌گذاری‌های اجتماعی و شیوه‌نامه‌های بهداشتی، اطعام حسینی را درب منازل نیازمندان انجام می‌دهیم، گفت: کمیته‌های مختلف موکب احمدبن موسی (ع) دارای غرفه هستند و در غرفه بهداری نیز خدمات پزشکی رایگان به مراجعه‌کنندگان ارائه می‌دهیم.

مسؤل کمیته پشتیبانی موکب احمدبن موسی (ع) اظهار کرد: همچنین خادمان بخش تأسیسات موکب نیز به ارائه خدمات فنی به نیازمندان می‌پردازند؛ بدین صورت که نیازمندان می‌توانند با مراجعه به غرفه این بخش مشکلات تأسیساتی منازل خود را مطرح کنند و خادمان این مشکلات را ثبت کرده و در طول سال با مراجعه به منازل آنان اقدام به تعمیر و ترمیم این مشکلات به‌صورت رایگان خواهند کرد.

او، ساعت کاری موکب احمدبن موسی (ع) را در طی روز‌های ۱۶ تا ۱۸ مهرماه شبانه‌روزی و بعد از آن از ۸ صبح تا ساعت ۲۱ شب اعلام کرد و گفت: در روز ۲۸ ماه صفر و مصادف با سالروز رحلت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) نیز اطعام نیازمندان خواهیم داشت.

عاشوری از پخت و توزیع روزانه ۱۰ هزار قرص نان در بخش نانوایی موکب احمدبن موسی (ع) خبر داد و گفت: نان صلواتی طی این ایام میان نیازمندان و عاشقان امام حسین (ع) توسط خادمان موکب توزیع خواهد شد.

مسؤل کمیته پشتیبانی موکب احمدبن موسی (ع) بیان کرد: در کمیته فرهنگی موکب نیز علاوه بر برپایی نمایشگاه مهدویت و پرسش و پاسخ شبهات مهدوی، هر روز سخنرانی مذهبی با موضوع مهدویت خواهیم داشت و همچنین تمام مستندات موکب احمدبن موسی (ع) در کربلای معلی نیز به‌صورت روزانه از تلویزیون بزرگی که در موکب قرار داده شده است، پخش می‌شود.

او با بیان اینکه در کمیته اسکان نیز نمایشگاهی از فعالیت‌های پذیرش و اسکان زائران امام حسین (ع) در سال‌های گذشته در کربلای معلی برپا شده است، گفت: کمیته خواهران نیز طی این ایام حضور فعالی به‌خصوص در بحث رسیدگی به نیازمندان خواهند داشت.

سردار یدالله بوعلی، فرمانده سپاه فجر فارس نیز در حاشیه بازدید از موکب احمدبن موسی (ع) ضمن تسلیت فرا رسیدن اربعین سیدالشهدا (ع) گفت: امسال به دلیل شیوع کرونا که در کل دنیا وجود دارد، مشتاقان زیادی از کشورمان و همچنین استان فارس از شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی بازماندند.

او افزود: با تدبیر آیت‌الله دژکام، نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس بنا شد تا مواکبی که هر ساله در ایام اربعین در مسیر کربلا و شهر‌های مختلف عراق برپا می‌شدند، امسال در بین‌الحرمین شیراز یعنی فاصله بین حرم‌های حضرت شاهچراغ (ع) و حضرت سیدعلاءالدین حسین (ع) برپا شوند و همان خدمات را امسال به عاشقان امام حسین (ع) در شهر و دیار خود ارائه دهند.

مهم‌ترین مسئله در اربعین، پیوند دل‌هاست

بوعلی با یادآوری اینکه مراسم اهتزاز پرچم عزای حسینی (ع) نیز با مشارکت گسترده عاشقان امام حسین (ع) در کنار مواکب اربعینی و محوطه بین‌الحرمین برپا شد، گفت: مهم‌ترین مسئله پیوند دل‌هاست؛ پرچم یک نماد است که به نشان دلدادگی امام حسین (ع) علم می‌شود تا نشان دهیم که ملت امام حسین (ع) هستیم لذا چه توفیق حضور در کربلا پیدا کنیم یا خیر، نکته مهم همین است که دلمان با امام حسین (ع) باشد.

بوعلی با اشاره به فعالیت موکب‌های اربعینی در بین‌الحرمین شیراز نیز گفت: این مواکب به دلیل رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بیشتر جنبه نمادین داشته و کار‌های فرهنگی را انجام می‌دهند، ولی تمام آن‌ها کار خدمت‌رسانی به نیازمندان را انجام می‌دهند یعنی همچنان رزمایش کمک‌های مؤمنانه در قالب مواکب اربعینی ادامه دارد.

فرمانده سپاه فجر فارس ادامه داد: امسال اطعام حسینی یا بسته‌های معیشتی به درب منزل نیازمندان برده می‌شود و هر کسی تلاش می‌کند تا هر خدمتی که می‌تواند به نیازمندان ارائه دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.