پیام تسلیت رئیس جمهور و نخست وزیر عراق به مناسبت اربعین

برهم صالح و مصطفی الکاظمی فرارسیدن اربعین حسینی (ع) را به تمامی مردم عراق و میلیون‌ها زائری که در این مراسم حضور دارند، تسلیت گفتند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه الاخباریه، «برهم صالح» رئیس جمهور عراق امروز (پنج شنبه) اربعین حسینی (ع) را به مردم عراق و میلیون‌ها زائری که در کربلا و یا در مسیر این استان هستند، تسلیت گفت.

برهم صالح در پیام تسلیت خود گفت: انقلاب اصلاح و تغییر در مقابل ظلم و سرکشی همچنان ادامه دارد و هیچ گریزی از آن وجود ندارد، هرچند که بهای سنگینی داشته باشد. سالگرد جاودان اربعین حسینی الهام بخش ارزش‌های والایی از آن است که می‌تواند مسیری برای اجرای اصلاح و تغییر لازم برای ایجاد دولتی توانا، مقتدر و دارای حاکمیت باشد که به شهروندانش خدمت و خواسته‌های آنان را بیان کند و به سوی شکوفایی در حرکت باشد.

رئیس جمهور عراق تصریح کرد که فعالیت و تلاش باید برای مبارزه با فسادی باشد که عراقی‌ها را از نعمت‌های کشور طی سالیان متمادی محروم کرده است.

«مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق نیز تاکید کرد که حرکت در راه امام حسین (ع) در واقع به معنای رد خشونت و انزجار است.

او در حساب توییتری خود نوشت: زیارت اربعین با جمعیت میلیونی آن و میراث راسخ آن و اصرار همه برای برگزاری ایمن و صلح آمیز آن، تاکیدی بر این قضیه است که اصول والای قیام امام حسین (ع) ریشه دار است.

الکاظمی یادآور شد: ایمان نسل به نسل در وجدان‌ها جمع می‌شود. حرکت در مسیر امام حسین (ع) مشقت، صبر و فداکاری و در واقع رد خشونت و انزجار است.

مراسم زیارت اربعین حسینی (ع) امسال به علت شیوع ویروس کرونا در جهان و بسته بودن مرز‌های عراق تنها با حضور شهروندان عراقی برگزار شد و میلیون‌ها زائر از مشارکت در این مراسم محروم شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار