استراتژی آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره فلسطین چیست؟

مدیرکل پیشین بخش خاورمیانه وزارت خارجه اظهار کرد: اگر قرار است حقوق فلسطینی‌ها دنبال شود باید اختلافات را کنار گذاشته و با یکدیگر متحد باشند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم محب علی  در خصوص مخالفت برخی از کشور‌های عربی با توافق میان فتح و حماس گفت: برخی از کشور‌های عربی و اسلامی تمایل ندارند تا فتح و حماس متحد شوند، اما اگر قرار است به دنبال حقوق فلسطینی‌ها باشند باید همگی اختلافات را کنار گذاشته و در مقابل دشمن صهیونیستی قرار بگیرند.

وی افزود: دولت خودمختار براساس قرارداد اسلو مرز‌های سال ۶۷ را پذیرفته، حماس هم به نوعی در این دولت شرکت داشت اگر چه رسما نه، اما می‌تواند رژیم صهیونیستی را در مرز‌های ۶۷ پذیرفته باشد.


بیشتربخوانید


مدیر کل پیشین بخش خاورمیانه وزارت خارجه همچنین بیان کرد: به نظر می‌رسد روند توافق در حال شکل گیری است و فلسطینی‌ها باید به دنبال این باشند که خدای نکرده اختلافات حفظ نشود، زیرا در صورتی که اختلافات تداوم یابد، رژیم صهیونیستی سیاست‌های خود را پیش می‌برد و سعی می‌کند تا سایر بخش‌ها را نیز ضمیمه کند؛ لذا بهترین راه این است که گروه‌های فلسطینی با یکدیگر توافق کنند.

محب‌علی درباره این موضوع که گفته شده حماس، محمود عباس را از اجماع عربی دور کرده، اظهار کرد: بعد از معامله قرن و توافقی که اخیرا امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی داشتند، عملا ساف (سازمان آزادی بخش فلسطین) و محمود عباس که رئیس دولت خودمختار است چاره‌ای ندارد جز این که به سمت کشور‌هایی که به آن‌ها گرایش دارند برود اگر بخواهد به سمت مصر یا اتحادیه عرب حرکت کند باید سیاست‌های آن‌ها را بپذیرد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد: بنابراین فلسطینی‌ها با توجه به شرایطی که دارند، سعی می‌کنند میان این شکاف‌ها حرکت کنند و همزمان با یکی از طرف‌هایی که به آن‌ها نزدیک است، ارتباط برقرار کنند.

وی در پایان درباره فشار برخی کشور‌ها مانند اردن برای به تاخیر افتادن نشست دبیران کل گروه‌های فلسطینی گفت: استراتژی آمریکا و رژیم صهیونیستی این است که فلسطینی‌ها متحد نشوند از سوی دیگر مساله اصلی آن‌ها مقابله با ایران و نفوذ ایران و تشکیل جبهه عربی علیه ایران است.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.