برنامه جهانی غذا برنده نوبل صلح شد

سازمان «برنامه جهانی غذا» برنده جایزه صلح نوبل امسال شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورونیوز، جایزه نوبل صلح سال ۲۰۲۰ به سازمان «برنامه جهانی غذا» اهدا شد.

کمیته نوبل اعلام کرد این سازمان وابسته به سازمان ملل در سال‌های گذشته برای مبارزه با گرسنگی میلیون‌ها نفر در جهان تلاش‌های زیادی کرده است.

بریت ریس آندرسن، رئیس کمیته نوبل، در اسلو، پایتخت نروژ گفت: «همه‌گیری ویروس کرونا به چالش گرسنگی میلیون‌ها نفر در جهان دامن زد. ما از دولت‌ها می‌خواهیم تا برای تضمین ادامه کار برنامه جهانی غذا و دیگر سازمان‌های امدادی کمک کنند.»

برنامه جهانی غذا در بسیاری از کشور‌های جهان که با چالش گرسنگی و قحطی دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند، فعال است. کشور جنگ‌زده یمن یکی از عرصه‌های بزرگ کمک‌رسانی این سازمان وابسته به ملل متحد به شمار می‌رود.

کمیته نوبل در بیانیه خود درباره انتخاب برنامه جهانی غذا به عنوان برنده جایزه نوبل آورده است: «با جایزه امسال، تصمیم گرفتیم توجه جهانیان را به میلیون نفر که از گرسنگی رنج می‌برند، جلب کنیم.»

آندرسن گفت: «برنامه جهانی غذا هر روز برای پیشبرد برادری میان ملل، آنطور که مورد نظر آلفرد نوبل [بنیانگذار جایزه نوبل] بود، گام برمی‌دارد.»

برنامه جهانی غذا برنده نوبل صلح شد

برنامه جهانی غذا هم در توئیتی ضمن تشکر از کمیته نوبل تاکید کرد صلح و ریشه‌کنی گرسنگی تفکیک ناپذیر هستند.

مراسم اهدای جایزه نوبل صلح که شامل یک مدال طلا و ده میلیون کرون سوئد (معادل یک میلیون و صد هزار دلار) است، همه ساله روز دهم دسامبر، برابر با سالمرگ آلفرد نوبل در پایتخت نروژ برگزار می‌شود. این مراسم امسال و با توجه به شیوع ویروس کرونا به شکل محدود و متفاوتی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۱۸ مهر ۱۳۹۹
همین سازمانهای مثلا جهانی این مشکلات رو ایجاد می‌کنند بعد هم ژست انساندوستانه میگیرند بعد به خودشون جایزه میدند. مثل بانک جهانی که از افزایش فقر در جهان اظهار نگرانی کرده ولی مشکل اصلی خود همین بانک جهانیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۱۸ مهر ۱۳۹۹
این جایزه حق سازمان‎ها و افرادی هست که واقعا به مردم کمک می کنن نه سیاستمداران که هرگز به فکر مردم نیستن
آخرین اخبار