تلاشی دیگر از گروه جهادی لشکر ویژه‌ی شهدا خراسان جنوبی در نقاط مرزی شهرستان نهبندان

همزمان با ایام اربعین حسینی ۵۳ نفر از نیرو‌های درمانی و بسیجی بصورت داوطلبانه و به منظور کمک به مردم مناطق مرزی، به مدت ۲ روز خدماتی داوطلبانه در نقاط مرزی نهبندان ارائه کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، کفاشی مسئول گروه جهادی و مردمی مرکز نیکوکاری لشکر ویژه‌ی شهدا گفت: ارائه‌ خدمات درمانی؛ معیشتی فرهنگی و تثبیت اشتغال از اهداف برپایی اردوی جهادی لشکر ویژه‌ی شهدا بود که از روز گذشته در ۳ نقطه‌ی مرزی شهرستان نهبندان اجرایی شد.

او افزود: علاوه بر خدمات درمانی در بخش‌های مغز و اعصاب ، آزمایشگاه ، مامایی و پزشک عمومی، غربالگری و روانشناسی ، طبخ و توزیع ۳ هزار پرس غذا و ۲ هزار قرص نان گرم ، توسعه‌ی اشتغال مبتنی بر معیشت، و اجرای برنامه‌های فرهنگی وورزشی از دیگر برنامه‌های ما در مناطق مرزی و عشایری نهبندان بوده است.


بیشتر بخوانید


نخعی نماینده‌ی مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در حاشیه‌ی بازدید ازاین اردوی جهادی گفت: مناطق مرزی شهرستان نهبندان از توسعه یافتگی کمتری برخوردار است که انجام اقداماتی همچون برپایی اردو‌های جهادی و برنامه ریزی بر اشتغال مبتنی بر معیشت؛ از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است که در ماندگاری جمعیت هدف در مناطق مرزی کمک خواهد کرد.

او افزود :  اقداماتی همچون اردو‌های جهادی در این مناطق، ایجاد رضایت در مردم را گسترش خواهد داد.

نخعی احصاء توانمندی‌ها و ظرفیت‌های نقاط مرزی را از برنامه‌های زیربنایی در توسعه‌ی هرروستا و منطقه عنوان کند.

گفتنی است در این برنامه‌ی جهادی بیش از ۱۴۰۰ خانوار مناطق مرزی نهبندان خدمات پزشکی معیشتی دریافت کردند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.