شکست انحصار شرکت‌های خارجی؛ عملیات ژئوفیزیکی صنعت نفت بومی شد

یک شرکت دانش‌بنیان داخلی توانسته خدمات بالا دستی صنعت نفت مانند عملیات لرزه‌نگاری دوبعدی و سه‌بعدی، پردازش و تفسیر داده‌های لرزه‌ای را ارائه کند.

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سالیان سال، برای تامین خدمات بالا دستی صنعت نفت مانند عملیات لرزه‌نگاری دوبعدی و سه‌بعدی، پردازش و تفسیر داده‌های لرزه‌ای به چند شرکت خارجی وابسته بودیم. اما امروز شرکتی دانش‌بنیان با تلاشی در مرز دانش توانسته همه این خدمات را به صورت بومی ارائه دهد.

سال ۸۲ بود که این شرکت با نگاهی ویژه به صنعت نفت شکل گرفت. صنعتی که بخش بزرگی از اقتصاد کشور را تامین می‌کند اما این صنعت استراتژیک در کشور به تامین خدمات و تجهیزاتی نیاز داشت که چاره‌ای جز خرید آن‌ها از دیگر کشور‌ها نبود. اما شرکتی دانش‌بنیان پا گرفت تا پاسخی برای این نیاز‌های تخصصی و کاربردی در کشور باشد.


بیشتر بخوانید


این شرکت دانش‌بنیان با هدف تامین نیاز‌ها و خدمات بالا دستی نفت مانند عملیات لرزه‌نگاری دو بعدی و سه بعدی، پردازش و تفسیر این داده‌ها تاسیس شد. به گواهی مدیران ارشد صنعت نفت ایران، این شرکت توانسته با بومی‌سازی عملیات ژئوفیزیکی، تکیه بر دانش روز، نیروی انسانی متخصص و مجرب و همچنین ارتباطات جهانی موثر، انحصار شرکت‌های خارجی را از میان بردارد.

به گفته داود سرباز مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان، این مجموعه در طی این سال‌ها مدیریت پروژه‌های زیادی مانند عملیات لرزه‌نگاری بهار، گلستان، بی بی حکیمه، نصرآباد، تندیس، اهواز و ... را با اتکا به توان داخلی برعهده داشته و موفق به انجام این پروژه‌ها در شرایط سخت و مناطق صعب‌العبور شده است.

مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: این شرکت علاوه بر استفاده از نرم‌افزار‌های فنی و مهندسی روز دنیا مانند نرم‌افزار برنامه‌ریزی منابع سازمانی IFS موفق به برنامه‌ریزی، انجام و اتمام موفقیت‌آمیز این پروژه‌های ملی شده است.

او بیان کرد: این شرکت با بهره‌گیری از استاندارد‌های مدیریتی ISO۹۰۰۱، ISO۱۴۰۰۰، ISO۲۱۰۰۰ و ISO۴۵۰۰۱ در حوزه‌های مدیریتی کیفیت، پروژه، ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست تلاش کرده است تا علاوه بر انجام پروژه‌ها با کیفیت مناسب به جنبه‌های اجتماعی و زیست‌محیطی نیز نگاه ویژه‌ای داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.