آموزش مهارت های فنی و حرفه ای به زندانیان

مدیرکل زندان‌های گیلان از اجرای برنامه‌های اصلاحی و تربیتی برای زندانیان و خانواده های آنان خبر داد و گفت: زندانیان در دوران محکومیت مهارت های فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی و صنایع دستی می آموزند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، رضا محمدی اصل ، مدیر کل زندان‌های گیلان در نشست هم اندیشی مدیران عامل انجمن زندانیان استان گفت: وجود انجمن‌ها یکی از بدنه‌های اصلی حمایتی است که می‌تواند با داشتن برنامه‌هایی مدون برای پوشش قرار دادن هرچه بیشتر خانواده مددجویان بسیار موثر باشد.

او با بیان اینکه وظیفه ما فقط برنامه‌های اصلاحی و تربیتی مختص به مددجو خلاصه نمی‌شود، بلکه همزمان خانواده آنان نیز باید از برنامه‌های مختلف حمایتی و حتی آموزشی بهره مندشوند، افزود: باید با استفاده از پتانسیل‌های موجود  و شناسایی دقیق و مطالعه کامل از وضعیت خانواده زندانی آنچه که بایسته است را انجام دهیم.

مدیر کل زندان‌های گیلان بابیان اینکه تاکنون ۲هزار و ۵۳۴  نفراز خانواده زندانیان تحت پوشش انجمن‌ها قرار گرفته اند ، گفت:تمام توان ما  ایجاد برنامه‌های اصلاحی و تربیتی و پرکردن اوقات فراغت زندانیان با برنامه‌های مختلف فرهنگی و اشتغال و حمایت هر چه بیشتر از خانواده زندانیان است.

محمدی با بیان اینکه با آزادی زندانی و بازگشت به جامعه راهی نو برای او و خانوده اش است، افزود: زندانیان می‌توانند با مراجعه به انجمن‌های حمایت زندانیان و تحت پوشش قرار گرفتن از طریق مرکز مراقبت بعد از دوران تحمل کیفر، وام‌های خود اشتغالی دریافت، و کسب و کار خود را بعد از آزادی شروع کنند.

او گفت: زندانیان در دوران تحمل کیفر با حضور در کلاس‌هایی که در زندان از سوی نهاد‌ها و ارگان‌های مختلف از قبیل فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی و صنایع دستی برگزار می‌شود شرکت می‌کنند و بعد از آزادی از مهارت‌های کسب شده بهره مند می‌شوند.

مدیر کل زندان‌های گیلان تصریح کرد: در شش ماه نخست امسال، هزار ۶۶۲ زندانی تحت آموزش قرار گرفتند که از این تعداد ۹۳۸ نفر در کلاس‌های فنی و حرفه‌ای و ۷۲۴ نفر در کلاس‌های جهاد کشاورزی حضور پیدا کردند  و موفق به کسب مدرک آموزشی شدند که با دریافت این مدارک معتبر شروع به کار کرده و حتی خانواده خود را مشغول به کارکردند.

همچنین در این نشست   فرهاد نصیری ، رئیس مرکز مراقبت بعد از خروج زندان‌های گیلان، عملکرد و همچنین برنامه‌های های پیش روی انجمن‌ها را  در راستای حمایت هرچه بیشتر از زندانیان و خانواده آنان ارائه کرد.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.